۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۵۹۳۲۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله:
رییس دانشگاه بقیه الله گفت: در زمینه پدافند شیمیایی کارهای فراوانی انجام شده است و امروز در نقطه‌ای ایستاد‌ه‌ایم که قدم‌های بزرگی برای آن برداشته شده و در شرایط مناسبی هستیم.
به گزارش پایداری ملی علیرضا جلالی در همایش ملی پدافند شیمیایی با بیان اینکه در سردشت و برخی مناطق از سلاحهای شیمیایی علیه مان استفاده شده است، گفت: رژیم بعث وقتی از این سلاح‌ها استفاده می‌کرد همه کشورهای غربی که دم از دموکراسی می‌زنند زبان فروبسته بودند و از آن رژیم دفاع می‌کردند.

وی افزود: متاسفانه آسیب‌های این بمباران بر برخی هموطنان ما باقی مانده و ما موارد زیادی را در این زمینه پیگیری و مراقبت کرده ایم.

جلالی با بیان اینکه ما اقدامات بسیاری برای مصون ماندن از آسیب‌های شیمیایی را آغاز کرده ایم، اظهار کرد: در این زمینه کارهای فراوانی انجام شده است و در نقطه‌ای ایستاد‌ه‌ایم که قدم‌های بزرگی برای آن برداشته شده و در شرایط مناسبی هستیم.

رییس دانشگاه بقیه الله تاکید کرد: این دانشگاه قدم‌های زیادی هم برای درمان بیماران شیمیایی و هم تحقیقات در این زمینه برداشته ایم و اولین اورژانس برای بیماران شیمیایی را تأسیس کردیم.

جلالی گفت: ما قدم‌های بزرگی برداشتیم و مطالعات بسیاری انجام دادیم و مقالات و کتابهای بسیار قوی انجام دادیم و به مصدومان این حوادث کمک کرده‌ایم.

وی در پایان گفت: امیدواریم روزی برسد که ما در این زمینه بتوانیم کمترین مورد از مشکلات را شاهد باشیم و بیمارستان بقیه الله بتواند بیشتر از گذشته در این زمینه یاری رسان نیروهای مسلح و مجروحان شیمیایی باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر