۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۹۲۹۳
دبیر کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل برق منطقه‌ای باختر گفت: دیزل ژنراتور ۷۵۰ کیلوولت آمپری با هدف کاهش اوج مصرف و خوداتکایی در تامین برق در این مجموعه راه‌اندازی شد.
به گزارش پایداری ملی، «علی انصاری» افزود: ماموریت این دیزل تامین برق حوزه ستادی بین ساعات ۱۲تا ۱۵ ایام اوج مصرف است که اکنون  در این ساعات به تولید برق میپردازد.

وی ادامه داد: استفاده در مواقع خاموشی و سیار و قابل حمل بودن از دیگر مزایای این ژنراتور است که در مواقع بحرانی و رخدادها و حوادث می توان ژنراتور را به محل حادثه دیده برد و برق مورد نیاز را تامین کرد.

دبیر کمیته  مدیریت بحران و پدافند غیرعامل برق منطقه‌ای باختر اظهار داشت: در هماهنگی به عمل آمده با شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی سوخت دیزل ژنراتور یاد شده به‌صورت یارانه ای در اختیار شرکت قرار می‌گیرد.

انصاری بیان کرد: این تفاهم‌نامه همکاری در مدیریت بارشبکه  سراسری به‌عنوان اولین سند مبادله شده برق منطقه ای باختر  با شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در زمان اوج بار شبکه سراسری بوده که بر اساس آن در ساعات پیک بار مقدار انرژی تولیدی با نصب کنتوربه ازای هر کیلووات ساعت در مدت زمان اوج بار به مبلغ ۶ هزار و ۷۵۰ به فروش می‌رسد که به‌عنوان پاداش مولد برای تامین برق در اختیار این شرکت قرار خواهد گرفت.

برق منطقه ای باختر سه استان همدان، لرستان و مرکزی با ۷۷ هزار کیلومتر مربع مساحت، پنج میلیون نفر جمعیت و ۲ میلیون مشترک را در بر می‌گیرد.
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر