۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۹۲۹۲
یکی از مقامات ارشد وزارت بهداشت آمریکا گفت، ویروس کرونا این کشور را به زانو درآورده است و حوزه سلامت نیازمند سرمایه‌گذاری 7 تریلیون دلاری برای مبارزه با این بیماری است.
به گزارش پایداری ملی، «رابرت ردفیلد» مدیر مراکز فدرال کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا گفت، با توجه به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، این بیماری آمریکا را به زانو درآورده است.

به نوشته روزنامه «گاردین»، ردفیلد که سه شنبه شب در جلسه کنگره آمریکا شرکت کرده بود گفت توان حوزه سلامت عمومی آمریکا از مدت‌ها پیش با کمبود بودجه مواجه بوده و نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر دارد.

این مقام ارشد وزارت بهداشت آمریکا گفت:‌ «ما هر تلاشی که می‌توانستیم انجام داده‌ایم تا با این ویروس مبازره کنیم اما واقعیت این است که [ویروس کرونا] این ملت را به زانو درآورده است».

ردفیلد افزود: «احتمالاً به‌خاطر این ویروس کوچک لازم باشد ۷ تریلیون دلار خرج کنیم». او هشدار داد بخش‌های تحلیل داده‌ها، احیای توان آزمایشگاه‌ها، نیروی کار بخش سلامت عمومی، توان واکنش اضطراری و امنیت جهانی در حوزه سلامت، فاقد سرمایه‌گذاری لازم هستند.

«آنتونی فائوچی» رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا که در این جلسه استماع حضور داشت، به سخنان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص کاهش دادن تعداد تست‌های کرونا واکنش نشان داد.

فائوچی گفت: «کاملاً برعکس است ما قرار است تست‌های بیشتری بگیریم نه اینکه تست را کمتر کنیم».

رئیس‌جمهور آمریکا در تجمع انتخاباتی اخیرش در شهر «تالسا» گفته بود: «گرفتن تست (ابتلا به کرونا) یک شمشیر دو لبه است...وقتی شما تست را در سطوحی بالا انجام می‌دهید، تعداد بیشتری از افراد (مبتلا) خواهیم داشت به خاطر همین من از افرادم خواستم لطفا میزان تست گرفتن را کم کنید».

این درخواست ترامپ در حالی صورت گرفته است که آمریکا با بیش از ۲.۳ میلیون مبتلا به ویروس کرونا، به بزرگ‌ترین مرکز شیوع این بیماری در جهان تبدیل شده است.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر