۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۹۲۸۰
رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: برنامه‌های سالگرد دفاع مقدس به دلیل بیماری کرونا در شهرهای سفید، میدانی اجرا می‌شود و در سایر شهرها با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برگزار می‌شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار علی فضلی جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه و رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس صبح امروز در نشست خبری بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس طی سخنانی با بیان اینکه طبق ‌ابلاغ ستاد کل، همه خانواده نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه نیروی انتظامی وزارت دفاع و سپاه در چهلمین سال دفاع مقدس وظایفی برعهده دارند، گفت: در 31 شهریور سال 59 ارتش رژیم بعث از زمین و هوا و دریا مردم ما را مورد هجمه قرار داد. در آن هنگام امام عزیز فرمودند بیگانه‌ای آمده، سنگی زده و شیشه ای شکسته است. سپس فرمان دادند هرکس می تواند در مقابل پیشروی دشمن بایستد به جبهه برود.


سردار فضلی افزود: درحالی که دشمن با هدف سرنگونی نظام جنگ را شروع کرده بود رزمندگان از رسیدن او به اهداف بلندی که درسر داشت جلوگیری کردند. در این مقطع شهدای عزیز و پرچمداری الگو شدند ‌و ما از آنها پیروی کردیم. 

سردار فضلی عنوان کرد: همچنین مرکز تحقیقات دفاع مقدس سپاه با برنامه ریزی و مستندات متقن نشست هایی را پیش بینی کرده اند تا به شبهاتی که در مورد دفاع مقدس وجود دارد پاسخ دهند.

جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه تصریح کرد: فرماندهان ما امروز با همان الگوی مقاومت جبهه مقاومت را هم هدایت کردند و جمهوری اسلامی مفتخر است که چهل سال را با مقاومت پشت سر گذاشته است. جنگ ما جنگ عزت بود ‌و همه مستضعفان برای دفاع به میدان آمدند و امروز جبهه مقاومت با همین هویت ایجاد شده است. امروز مجموعه بزرگ خانواده نیروهای مسلح در کنار یکدیگر اتفاقات بزرگی را رقم زدند. 

سردار فضلی گفت: برخی از این برنامه‌های امسال برای بزرگداشت دفاع مقدس، میان همه نیروها مشترک است و ما مفتخریم در سپاه و بسیج، طی چند هفته ویژه برنامه هایی با موضوع فتوحات دفاع مقدس خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در این برنامه‌ها، نیروهای پنجگانه سپاه بویژه سازمان بسیج با بکارگیری سپاه های استانی ان‌شاءالله در حوزه دفاع مقدس و تبیین دستاوردهای آن برنامه‌های خوبی خواهند داشت.

رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با بیان اینکه ما در گام دوم انقلاب از الگوی دفاع مقدس که کشور ما را بیمه کرده است بهره خواهیم برد، افزود: ان‌شاءالله با این الگو، گام‌های بلندی را در گام دوم انقلاب برمی‌داریم و در این 40 هفته که برنامه‌هایی را به تناسب هر رده خواهیم داشت با مردم عزیز صحبت خواهیم کرد. 

وی عنوان کرد: به دلیل بیماری کرونا در شهرهای سفید، این برنامه‌ها به شکل میدانی اجرا می‌شود و در سایر شهرها با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی این کار را انجام خواهیم داد.

در ادامه سردار احمد حق طلب دبیر ستاد برزگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس نظام جمهوری اسلامی را تا سال ها بیمه کرد و موجب شد تا برای مقابله با حوادث بزرگ آماده شویم.

وی افزود: در سال های گذشته دفاع مقدس در یک هفته گرامی داشته می شد امسال در چهلمین سال دفاع مقدس فرصتی فراهم شد تا قریب به چهل هفته برنامه ریزی دقیق و جذابی پیش بینی بشه تا این حماسه بزرگ تاریخی به بهترین شکل بیان بشود. با تدبیر ستادکل همه نیروهای مسلح و سایر اقشار دست به دست هم می دهند تا دستاوردهای این حماسه بزرگ را به مردم معرفی کنند.

سردار حق طلب ادامه داد: این برنامه های در چهل محور دنبال می شود. محور اول مربوط به بیان نقش نیروهای مسلح است. عزیزان ما در نیروهای دریایی ، هوافضا، زمینی و بسیج و به بیان نقش خود در دفاع مقدس و پس از آن می پردازند. عزیزان نیروی قدس هم به بیان نقش خود در بسیج کردن مستضعفین خواهند پرداخت برای هرکدام برنامه هایی مشخص کردیم که برخی از آنها مناسبت تقویمی هم دارد.

دبیر ستاد برگزاری چهلمین سالگرد دفاع مقدس سپاه تصریح کرد: محور دوم موضوعات فرهنگی و بیان نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس است. واقعیت امر این است که همه اقشار در دفاع هشت ساله ما نقش داشتند و ماباید مقداری جزیی تر به این نقش بپردازیم.

وی در ادامه با اشاره به محور سوم برنامه های بزرگداشت دفاع مقدس عنوان کرد: محور سوم به بیان دستاوردها عملیات های شاخص و اقدامات بزرگ در دفاع مقدس بر می گردد، عملیات هایی مانند فتح خرمشهر، والفجر هشت، شکست حصر آبادان و یا مقاومت در جزیره خارک و نقش عزیزان پدافند ارتش جمهوری اسلامی نیز پرداخته می شود.

همچنین در طول این چهل هفته یک هفته هم به فیلم دفاع مقدس اختصاص دارد و به هنرمندان در حوزه فیلم و تئاتر و هنرهای تجسمی پرداخته می شود.

سردار حق طلب اظهار داشت: محور چهارم هم به تبیین نقش یکان های استان‌ها در دفاع مقدس پرداخته می شود و سی 32 هفته 32 سپاه استانی به بیان نقش یگان هایی که در دفاع مقدس داشتند می پردازند. امسال این فرصت فراهم خواهد شد که نقش هر استان توسط رسانه ملی به کل کشور معرفی شود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور مطرح کرد: یکی از برنامه های سپاه و بسیج در این ایام خدمت رسانی به مردم خواهد بود و نیروهای دریایی، زمینی و‌بسیج 14 بیمارستان صحرایی در برخی استان‌ها برپا خواهند کرد. همچنین 40 هزار جهیزیه برای زوج های جوان پیش بینی شده و همچنین 40 هزار بسته معیشتی برای نیازمندان پیش بینی شده است. علاوه بر آن اجرای طرح های عمرانی توسط سپاه و بسیج در مناطق محروم نیز پیش بینی شده است.

در بخش دیگری از این نشست، دریادار دوم پاسدار ابوذر رشیدی معاون اجرایی نیروی دریایی سپاه درباره برنامه های این نیرو در چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس گفت: نیروی دریایی سپاه اولین نیروی مسلح ایران است که مفتخر است در سال 66 به صورت مستقیم با آمریکا وارد نبرد شده و بعد از دفاع مقدس نیز چندین مورد نیروهای انگلیسی و آمریکایی را در خلیج فارس دستگیر کرده است. بنا است تا در این مدت دستاوردهای نیروی دریایی سپاه برای مردم تشریح شود.

سردار قدرت الله اسدیان فرمانده دانشکده عاشورا نیروی هوافضای سپاه و نماینده این نیرو در ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس سپاه نیز عنوان کرد: تمام دستاوردهای امروز منبعث از ایمان و توکل بر خداوند و پیروی از منویات رهبر انقلاب است. نقش اصلی ما در این ستاد نمایش ایجاد بازدارندگی در سطح نیرو است و به صورت علمی و تخصصی در حال پیشبرد اهداف هستیم.

وی گفت: امسال علاوه بر نمایش دستاوردهای نیرو در سرتاسر کشور، نمایشگاه های علمی و تخصصی را نیز خواهیم داشت.

 معاون اجرایی سازمان بسیج نیز اظهار داشت: در سازمان بسیج در سه سطح برنامه داریم بخشی از برنامه مربوط به همه مردم، بخش دیگر مرتبط با بسیجیان و بخش دیگر مرتبط با اقشار مختلف است.

وی ارائه خدمات به مناطق محروم را دیگر برنامه های این ایام معرفی کرد و تصریح کرد: درخصوص شعار سال نیز مقرر شد تا سازمان بسیج مقدمات اشتغال 250 هزار نفر را فراهم کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر