۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۹۲۷۹
معاون پارلمانی وزیر دفاع گفت: قدرت بازدارندگی در حدی است که دشمنان ما با وجود این‌که بعضاً شعار تهدید علیه ایران را می‌دهند، اما اراده عملی برای اعمال تهدید علیه ایران و استقلال و تمامیت ارضی و امنیت کشور را ندارند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم ، سردار رضا طلایی‌نیک معاون پارلمانی وزیر دفاع در حاشیه جلسه علنی امروز(سه‌شنبه، سوم تیر 99) پارلمان در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیاتی از جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر دفاع، گفت: امیرحاتمی در این جلسه اشاره‌ای به موضوع جنگ الکترونیک کرد و مواردی را درباره‌ تجهیزات مورد نیاز حوزه مرزبانی و انتظامی مطرح کرد و تأکید شد که بخشی از این محصولات باعث شده قدرت بازدارندگی ما افزایش یابد، به‌گونه‌ای که متناسب با تهدیدات احتمالی در یک وضعیت دفاعی مناسبی در منطقه قرار گرفته‌ایم و این قدرت بازدارندگی در حدی است که دشمنان ما با وجود این‌که بعضاً شعار تهدید علیه ایران را می‌دهند، اما اراده عملی برای اعمال تهدید علیه ایران و استقلال و تمامیت ارضی و امنیت کشور را نداشته و بارها از این تهدیدات خود عقب نشینی کرده‌اند.

وی افزود: امروز بیش از 3500 میلیارد تومان فقط در عرصه خودروسازی به خودروسازان کمک می‌کنیم تا در زمینه تأمین خودرو با وقفه مواجه نشوند.

معاون پارلمانی وزیر دفاع تصریح کرد: وزارت دفاع نیز تمهیداتی در حوزه معیشتی داشته و برای اولین بار امسال حق ایثارگری بازنشستگان لشکری پرداخت می‌شود، متأسفانه در 30 سال گذشته این مبلغ پرداخت نشده بود که حدود 900 میلیارد تومان اعتبار با کمک دولت و مجلس تأمین شد و ما امسال پرداخت غرامت بیمه عمر و حوادث بازنشستگان لشکری را به بیش از سه برابر میزان افزایش می‌دهیم.

سردار طلایی‌نیک ادامه داد: درباره مشارکت صنایع دفاعی و حوزه نیروهای مسلح با بخش خصوصی به دنبال این هستیم که فضای بیشتری فراهم شود تا بتوانیم مخصوصاً در حوزه صندوق بازنشستگی لشکری مشکلاتی را حل کنیم تا این صندوق احیا شود.

وی تصریح کرد: احیای صندوق بازنشستگی لشکری باعث می‌شود تا بتوانیم منابع متعلق به بازنشستگان را به عرصه‌های مهمی چون پالایشگاه‌ها و فرآوری نفت خام اختصاص دهیم که وزارت دفاع در این زمینه اعلام آمادگی کرده که با اختصاص صندوق بازنشستگی لشکری و با کمک مجلس و دولت و بخش خصوصی بتوانیم 50 درصد نیاز کشور به افزایش فرآوری نفت خام را انجام دهیم تا صادرات نفت خام به صادرات فرآورده‌های نفتی تبدیل شود.

معاون پارلمانی وزیر دفاع تأکید کرد: مشارکت بخش خصوصی و نخبگان در حوزه صنایع دفاعی زمینه 60 هزار فرصت شغلی را فراهم کرده و همچنین در بومی‌سازی قطعات و محصولات دفاعی به روند خوداتکایی بالایی رسیده‌ایم، به‌گونه‌ای که ما امروز علاوه بر صنایع نظامی حدود 18 هزار و 500 میلیارد تومان قرارداد جاری و در حال اجرا با بخش‌های غیرنظامی داریم.

سردارطلایی‌نیک با تأکید بر اینکه مستنداتی از قابلیت‌های دفاعی توسط وزیر دفاع به نمایندگان ارائه شد، اظهار داشت: بخشی از این دستاوردها محصول مشترک صنایع دفاعی در نیروهای مسلح با بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: ما با 5400 شرکت بخش خصوصی در وزارت دفاع همکاری نزدیک داریم، همچنین 610 شرکت دانش‌بنیان در تحقیقات و فناوری و صنایع دفاعی مشارکت دارند، 6500 میلیارد تومان قرارداد جاری با شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان وجود دارد.

 معاون پارلمانی وزیر دفاع با بیان اینکه با تأمین اعتباری که در این زمینه حاصل شد، سرانه پرداخت بیمه عمر و حوادث بازنشستگان به بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت، گفت: وزیر دفاع درباره بودجه دفاعی و مناسبات دفاعی با کشورهای منطقه نیز اطلاعاتی را در اختیار نمایندگان قرار داد، ما قدردان حمایت مجلس شورای اسلامی از بودجه دفاعی هستیم، اما در بخش تخصیص مشکلاتی وجود دارد.

سردار طلایی‌نیک ادامه داد: نمایندگان در جلسه غیرعلنی درباره انتقال پادگان‌های نظامی مطالبی را مطرح کردند، درخواست آنها انتقال پادگان‌ها از داخل شهر به بخش‌های دیگر بود و همچنین نمایندگان تأکید کردند که زمینه‌ مشارکت بخش خصوصی بیشتر فراهم شود، قرار شد پیشنهادات تقنینی را به دولت و مجلس ارائه کنیم تا تسهیلات قانونی درباره مستندسازی املاک و اراضی و نحوه انتقال پادگان‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: در واقع ظرفیت مازاد صنایع دفاعی در عرصه صنایع غیرنظامی قرار گرفته است که حوزه خودروسازی یکی از این موارد است، زیرا تهدیدکنندگان جمهوری اسلامی ایران از حدود یک سال قبل ایران را ترک کردند و شرکت‌های بزرگ خودروسازی را تنها گذاشتند و بلافاصله وزارت دفاع ورود کرد و بخش قابل‌توجهی از آن تجهیزاتی که وارداتی بود و شرکت‌های تأمین‌کننده آنها در اختیار ما قرار ندادند، توانستیم خیلی سریع جبران و جایگزین کنیم.

معاون پارلمانی وزیر دفاع در پایان خاطرنشان کرد: روند پیشرفت صنایع دفاعی و سامانه‌های جدید تسلیحاتی کشور با اتکا به دانش بومی، متخصصان ایرانی، مشارکت بخش خصوصی، نخبگان و شرکت‌های دانش‌‌بنیان به دست آمده و موارد خاصی از محصولات جدید در حوزه موشکی، پدافند هوایی، رزم زمینی، دریایی و هوایی را نیز شامل می‌شود که وزیر دفاع در این جلسه غیرعلنی توضیحاتی به نمایندگان ارائه داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر