۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۵۹۱۹۷
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام واکنش نشان داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام واکنش در حساب توئیتری خود نوشت: روسیه و چین به این قطعنامه رای منفی دادند.

وی گفت: نیاز است تهران و آژانس بدون تاخیر این مساله را حل کنند.

اولیانوف تاکید کرد: عقیده داریم این قطعنامه می تواند غیرسازنده و مخرب باشد.

نماینده روسیه در خصوص تصویب این قطعنامه گفت: ما با بررسی‌های جامع از وضعیت کنونی به این نتیجه رسیدیم که تصویب هرگونه قطعنامه‌ای در شورای حکام درباره این موضوع به نتایج مثبت ختم نخواهد شد. در مقابل، این قطعنامه باعث خواهد شد که اوضاع حتی پیچیده‌تر شود.

وی افزود: برای دستیابی به یک نتیجه مثبت، آژانس و تهران باید به گفتگوهای خود بر اساس رویه‌های استاندارد ادامه دهند و نگرانی‌های طرف مقابل را در نظر بگیرند. ایران قاطعانه تأکید کرده است که به رعایت خواسته‌های دبیرخانه آژانس پایبند است؛ اما برای اتخاذ یک تصمیم مثبت، پاره‌ای از مسائل باید روشن شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با اشاره به اینکه هیچ‌گونه شواهدی دال بر اینکه ایران مشغول انجام فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده است وجود ندارد، تصریح کرد: تنش‌ها پیرامون دسترسی [به سایت‌های مورد نظر آژانس] در این مورد خاص کاملاً غیرعادی به نظر می‌رسد، زیرا کوچکترین ریسک منجر به اشاعه سلاح‌های هسته‌ای وجود ندارد.

قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به بهانه عدم ارائه دو دسترسی تکمیلی به آژانس به تصویب رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر