۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۹۱۳۲
دولت چین، به دلیل مشاهده شدن کانون‌های شیوع ویروس کرونا در ده ناحیه از پایتخت این کشور، دستور قرنطینه شدن این مناطق را صادر کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، در حالی که شمار ابتلای روزانه به ویروس «کووید۱۹» در چین برای مدت نسبتاً قابل توجهی است که به زیر صد نفر رسیده اما منابع محلی امروز (دوشنبه) از اعمال قرنطینه اجباری در برخی مناطق این کشور خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، دولت چین امروز دستور داد ۱۰ ناحیه در شهر پکن، پایتخت این کشور، به دلیل مشاهده شدن کانون‌های شیوع ویروس کرونا به صورت کامل قرنطینه شوند.

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (دوشنبه) گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۴۹ مورد ابتلا به این ویروس در این کشور ثبت شده که ۳۶ مورد آن در پکن رخ داده است.

با این حال اما در ادامه روال روزهای گذشته، هیچ مورد فوتی بر اثر این بیماری در چین ثبت نشده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به ۸۳۱۸۱ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۴۶۳۴ نفر رسید. از تعداد کل مبتلایان چینی اما ۷۸۳۷۰ نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فقط ۱۷۷ مورد فعال ابتلا به کرونا در چین وجود دارد.

به نوشته رویترز، تحقیقات بهداشتی نشان می‌دهد افزایش ناگهانی شمار مبتلایان در پکن، که رکورد جدیدی طی هفته‌های اخیر به حساب می‌آید، از یک بازار فروش عمده مواد غذایی نشأت گرفته که حدود ۸۰ درصد محصولات کشاورزی این منطقه را تامین می‌کند.

بر این اساس، بازگشت اقدامات سختگیرانه و محدودیت‌های قرنطینه‌ای به پکن در حالی است که دولت چین جست‌وجوهایی را برای یافتن افرادی که طی روزهای اخیر به این بازار رفته‌اند، آغاز کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر