۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۹۰۸۴
شرکت خودروسازی هوندا با انتشار بیانیه‌ای از حمله سایبری و توقف فعالیتهای بین المللی خود خبر داده است.
به گزارش پایداری ملی، هوندا که یکی از بزرگترین و موفق‌ترین خودروسازان ژاپن به شمار می‌روند و سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده است، با انتشار بیانیه‌ای از حملات سایبری و باج افزاری و توقف فعالیت‌های خود در خارج از ژاپن سخن گفته و در این خصوص اعلام کرده است: هوندا موتورز سعی دارد هر چه زودتر تاثیر و تبعات منفی ناشی از این حمله سایبری جدید را کاهش داده و هرچه زودتر به بازیابی فعالیت های تولید، فروش و توسعه در کارخانه های مختلف خود در سراسر جهان بپردازد.

همچنین در صفحه توئیتری این شرکت به توقف سایر فعالیت‌های بین المللی هوندا نیز اشاره شده است : در حال حاضر تمامی سرویس های مالی مربوط به امور مشتریان با مشکلات فنی مواجه شده و دسترسی به آنها مقدور نیست.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه های خبری، با اینکه هنوز جزئیات مربوط به این حمله سایبری مشخص و معلوم نشده است اما به نظر می‌رسد که این شرکت مورد حمله و هجوم باج باج افزار معروفی تحت عنوان Snake قرار گرفته است. این باج افزار خطرناک پس از آلوده کردن سیستم ها و سرورها فایل‌های مربوطه را رمزگذاری کرده و در ازای پس دادن آنها معمولاً رمز ارز تقاضا می کند.

طبق گزارش فایننشال تایمز، این شرکت ژاپنی همچنین از تمامی پرسنل و کارکنان خود درخواست کرده در صورت امکان، مرخصی با حقوق بگیرند تا بدین ترتیب به رایانه‌های خود در محل کار دسترسی نداشته باشند.

فعالیت و تولید تمامی کارخانه های این خودروساز در کشورهای مختلف نظیر ایالات متحده، ژاپن، ترکیه، هند و برزیل تحت تاثیر این حمله سایبری و بدافزاری به طور موقت متوقف شده است تا کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری بتوانند مشکل مذکور را با کمترین میزان صدمات وارده بر طرف کنند و کار و فعالیت خود را باری دیگر از سر بگیرند.

هوندا همچنین فرضیه ارتباط این حمله سایبری با دور کاری کارکنان در زمان پاندمی کرونا را رد و تکذیب کرده و گفته که به دنبال دلیل و منشا این اتفاق تحقیقات جدیدی را آغاز خواهد کرد.

این شرکت پیشتر نیز در سال ۲۰۱۷ میلادی که مورد حمله و هجوم حمله سایبری واناکرای قرار گرفته بود و فعالیت آن در ۱۵۰ کشور جهان مختل شده بود، اقدامات متعددی را به منظور تقویت و ارتقای امنیت سایبری زیرساخت‌های خود انجام داده بود. در آن زمان، واناکرای تولید بالغ بر یک هزار خودرو را در کارخانه های هوندا مختل و متوقف کرده بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر