۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۵۹۰۲۰
گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل نقص امنیتی جدیدی را که ممکن بود امنیت سایبری بسیاری از کاربران را با خطر جدی مواجه کند برطرف کرده است.
به گزارش پایداری ملی  و به نقل از  engadget، گزینه Sign in with Apple مطمئن‌ترین گزینه لاگین است که البته این روزها دچار نقص امنیتی جدی‌ای شده است. باوک جین به‌عنوان محقق امنیتی اخیرا این نقص را کشف کرده به‌موجب آن جایزه‌ای 100 هزار دلاری دریافت کرده است.
 
در این راستا اگر نرم‌افزار معیارهای امنیتی ویژه خود را نداشته باشد، هکر می‌تواند با استفاده از کلید عمومی اپل رمز متصل به یک آی‌دی را به‌عنوان رمز معتبر در آن سیستم جای گذاری کند. انجام این کار به هکر اجازه می‌دهد که روی حساب کاربری مدنظر خود کنترل کامل داشته باشد و حتی ایمیل شما را از سرویس‌های دیگر پنهان کند.
 
 
 
این نقص امینتی در ماه آوریل کشف شد و به‌تازگی توسط اپل برطرف شده است. این کمپانی در این رابطه توضیح داده است که هنوز مدرکی مبنی بر سو استفاده از این نقص در دسترس نیست و هیچ هکری موفق نشده است که از این روش امنیت کاربران را به خطر بیندازد.
 
البته شمار نقص‌های امنیتی اپل روزبه‌روز زیادتر می‌شود. بااین‌حال بسیاری از این نقص‌ها مورد سو استفاده هکرها قرار نمی‌گیرند و قبل بروز هرگونه مشکل برطرف خواهند شد. بااین‌حال سؤالی که در اینجا به وجود می‌آید این است که آیا اپل می‌تواند به‌جای رفع این نقص‌ها در وهله اول از بروز آن‌ها جلوگیری کند یا خیر.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر