۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۸۹۸۸
عقبایی:
نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک از رشد قیمت مسکن تا سقف تورم در نیمه ابتدایی سال ٩٩ خبر داد و گفت: البته شیوع ویروس کرونا در انتهای سال ٩٨ در کشور جلوی سونامی قیمت مسکن را گرفت.
به گزارش پایداری ملی، حسام عقبایی نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به وضعیت بازار مسکن در ماه‌های اخیر، گفت: وضعیت بازار مسکن در سال ٩٨ در نیمه ابتدایی در یک رکود تورمی به سر می‌برد و قیمت مسکن در نیمه ابتدایی تا مرز صد درصد هم در شهرهای بزرگ افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه تورم قیمتی در بخش مسکن توأم با رکود بوده است، افزود: در نیمه دوم سال ٩٨ یعنی در مهرماه تا دی‌ماه وارد بازار رکود غیر تورمی شده‌ایم یعنی افزایش قیمت یا کاهش آن متوقف شده است.

عقبایی با تأکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا در انتهای سال ٩٨ در کشور جلوی سونامی قیمت مسکن را گرفت، تصریح کرد: طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی قیمت متوسط مسکن در شهر تهران در چند ماه اخیر به ١٧ میلیون و پانصد هزار تومان رسیده یعنی دو الی دو و نیم میلیون تومان در مترمربع افزایش قیمت در بازه دو ماهه اخیر داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر در نیمه ابتدایی سال ٩٩ نیز ادامه می‌یابد، گفت: افزایش قیمت مسکن تا سقف تورم عمومی قابل پیش‌بینی است.

نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: افزایش نرخ مسکن در شهرهای کوچک نیز قابل پیش‌بینی بوده اما نه به اندازه شهرهای بزرگ از این رو متناسب با نرخ تورم باید منتظر رشد نرخ‌ها باشیم.

منبع: آنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر