۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۵۸۹۷۶
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر تلاش ها و مجاهدت ها برای تحقق شعارهای اقتصادی سالیان گذشته رقم نمی خورد، کشور در اثر اتفاقات عجیب و غریب، تحریم ها، فشارهای بین المللی، وقوع سیل و زلزله، شیوع کرونا و دیگر موارد نمی توانست روی پای خود بایستد.
به گزارش پایداری ملی، علی آقا محمدی در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت جانسوز و ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه افزود: همیشه بین خواسته ها و آنچه که اتفاق می افتد بواسطه امکانات، اقدامات، زمینه های فرهنگی جامعه، موانع خارجی و عدم تشخیص درست مسئولان انطباق صددرصدی ایجاد نمی شود.

وی اظهار داشت: این عوامل شدت و ضعفی دارند و در یک ارزیابی منطقی نمی توان یک عامل را در نظر گرفت و به آن نسبت داد.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: البته این قضیه کلی هم نیست یعنی نمی توان گفت بطور مطلق به این سمت حرکتی نشده اما می توان گفت حرکتی که به این سمت شده شتاب آن کم است باید شتاب مناسب تری داشته باشد یا استراتژی های که انتخاب شده استراتژی های بوده خیلی دلسوزانه اما مشکل گشا نبوده است.

 وی افزود: ناگفته نماند با این وصف هنوز با آنچه که خواست امام راحل و مقام معظم رهبری بوده همچنان فاصله قابل توجهی وجود دارد.

 آقا محمدی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه شعارهای سال از 12 سال قبل به این طرف از سوی مقام معظم رهبری اقتصادی تعیین شده است آیا در این بازه زمانی کار اساسی صورت گرفته که شعارهای مزبور در کشور محقق شود، اظهار داشت: بدون شک اقدامات و تلاش های خوبی طی این سال ها در مملکت اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: اگر این تلاش ها و مجاهدت ها نبود کشور در اثر اتفاقات عجیب و غریب، تحریم ها، فشارهای بین المللی، وقوع سیل و زلزله، شیوع کرونا و دیگر موارد نمی توانست روی پای خود بایستد.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بطورکلی نباید به موضوعات نگاه سیاه و سفید داشت بلکه باید دید نظام در چه قسمت های موفق بوده و چه قسمت های موفق نبوده است.

وی افزود: خوشبختانه در بین مسئولان نظام هم تعداد افراد ساده زیست، پرکار و دلسوز کم نیست البته هیچ تضمینی وجود ندارد افرادی که وارد قدرت می شوند جذب قدرت و مجذوب ثروت نشوند.

 آقا محمدی بیان داشت: آنچه مهم  است اینکه آیا این گونه افراد می توانند در نظام اسلامی ادامه فعالیت دهند یا نه باید حذف شوند؟!

وی تصریح کرد: حسن کار نظام به این که چه در زمان حضرت امام و چه در دوران زعامت مقام معظم رهبری با حراست و حفاظت جلوی چنین عناصری گرفته و بصورت تدریجی دفع می شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه برخی افراد وقتی وارد قدرت می شوند پس از مدت زمانی ذهن شان می رود که از قدرت استفاده شخصی کنند.

وی افزود: طبق قاعده نسبت به این موضوعات و علل بروز چنین اتفاقاتی در کشور باید کنکاش و بررسی های اساسی صورت گیرد که اغلب چنین کاری انجام نمی شود.
منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر