۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۸۹۰۵
سردار شکارچی:
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: ابزارها و تجهیزات نیروهای مسلح در حوزه بهداشت و درمان و مقابله با کرونا توسط مراکز تحقیقاتی، مطالعاتی و علمی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأمین می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، سردار ابوالفضل شکارچی با اشاره به اقدامات بسیار خوب نیروهای مسلح در مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: علی‌رغم اینکه این ویروس مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد اما تجربه خیلی خوبی پیدا کردیم و در حوزه بهداشت و درمان کارهای علمی بسیار خوبی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه اگر راهکاری برای خروج از مشکلات کرونا بررسی نشود دوران پساکرونا از دوران شیوع کرونا، بدتر خواهد شد، گفت: باید مشکلات کشور عالمانه بررسی شود از این‌رو نیازمند کار علمی برای دوران پساکرونا هستیم.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه در نیروهای مسلح کارهای علمی خوبی برای پساکرونا انجام شده است، افزود: برای پیدا کردن راه‌های برون از مشکلات به اساتید نیاز است و باید مشارکت خوبی در این زمینه انجام شود و با دانشگاه‌ها هم‌افزایی به‌وجود بیاید.

شکارچی همچنین تصریح کرد: در حوزه ویروس‌شناسی و داروهای متناسب برای مقابله با انواع ویروس‌ها کار‌هایی انجام شده و در حال حاضر ادامه دارد و نتایج خیلی خوبی حاصل شده است؛ ابزارها و تجهیزات نیروهای مسلح در حوزه بهداشت و درمان و مقابله با کرونا توسط مراکز تحقیقاتی، مطالعاتی و علمی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه تجهیزات صنایع دفاعی می‌توانیم بگوییم که خودکفا هستیم، می‌توانیم روی پای خود بایستیم و بخشی از این تجهیزات به تولید انبوه رسیده است و دستاوردهای علمی خیلی خوبی در این حوزه حاصل شده است.

سخنگوی نیروی مسلح گفت: روی منشأ ویروس کرونا و ریشه‌هایی از آن که می‌تواند در خارج از کشور باشد، بررسی‌های علمی در نیروهای مسلح صورت گرفته است که در وقت مناسبی به نتایج آن اشاره خواهد شد؛ به برکت رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و همزمان با حادثه کرونا، معاونت علمی، تحقیقات و فناوری در نیروهای مسلح راه‌اندازی شد که کارهای خوبی قرار است در آن انجام شود. البته بخش‌های علمی در نیروهای مسلح از قبل فعال بود اما این معاونت به‌تازگی تشکیل شد.

شکارچی خاطرنشان کرد: در حوزه علمی، تمرکز خوبی در نیروهای مسلح ایجاد کرده‌ایم که امیدواریم به زودی ارتباط آن با همه دانشگاه‌های کشور و علمای این حوزه برقرار و از این ظرفیت عظیم  استفاده شود.

وی با بیان اینکه هر هفته ۱۰ هزار کیت تشخیص کرونا در وزارت دفاع تولید می‌شود، گفت: این کیت‌ها را تا زمانی که نیاز باشد تولید می‌کنیم. نیروهای مسلح توانایی دارند که ظرف کمتر از ۱۰ روز کارهای علمی و تحقیقاتی کیت تشخیص کرونا را انجام دهند و آن را به مرحله تولید برسانند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: این فناوری تشخیص کرونا که در نیروهای مسلح وجود دارد، به اندازه کشور تولید می‌شود و ضرورت ندارد که بخواهیم چیزی را انبار کنیم. البته دیگر بخش‌های کشور نیز به این فناوری دست پیدا کردند و به مراتب بهتر از کشورهای مدعی قدرت در جهان امروز در این حوزه دستاورد داریم.

منبع: آنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر