۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۸۸۹۹
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر از برگزاری نخستین کنفرانس تاب آوری صنعت برق در روز یکشنبه ۱۱ خرداد ماه جاری خبر داد و گفت: تمام امکانات لازم برای دسترسی آسان مخاطبان و علاقمندان به مطالب و سخنرانی‌های این کنفرانس فراهم شده است.
به گزارش پایداری ملی، مصطفی رجبی مشهدی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر با بیان این که نخستین کنفرانس تاب آوری صنعت برق قرار بود اسفند 98 برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و با دستور وزارت بهداشت، به تعویق افتاده، گفت:  هم اکنون این کنفرانس به صورت مجازی برگزار خواهد شد تا امکان بهره گیری از مطالب ارائه شده در آن برای مخاطبان بیشتری فراهم شود.

رجبی مشهدی با اشاره به لزوم برگزاری این کنفرانس گفت: با توجه به اینکه شبکه های برق در ایران در معرض انواع حوادث و بلایای طبیعی از جمله سیل و طوفان، ریزگردها و همچنین تهدیدهای بیرونی و داخلی نظیر حملات سایبری و عملیات خرابکارانه قرار دارد، ضروری است که تجربیات در این خصوص از سایر نقاط جهان و داخل ایران گردآوری و برای همکاران صنعت برق تشریح شود.

سخنگوی صنعت برق با اظهار امیدواری برای اینکه نخستین کنفرانس تاب آوری بتواند رسالتش را در خصوص بهبود تاب آوری شبکه برق کشور انجام دهد، اظهار کرد: این رویداد در چهار محور به اخذ مقاله اقدام کرده است که مهم ترین محور کنفرانس، وابستگی متقابل زیرساخت های ملی و صنعت برق است.

وی ادامه داد: صنعت برق از زیرساخت های بخش تامین سوخت، بخش آب، ارتباطات و مخابراتی و... استفاده می کند و این موضوع وابستگی متقابل صنعت برق با سایر صنایع و بخش ها را به روشنی نشان می دهد و به همین دلیل این محور یکی از موضوعات پیچیده در خصوص تاب آوری شبکه های برق محسوب می شود.

رجبی مشهدی از نقش تمهیدات در افزایش تاب آوری صنعت برق به عنوان محور دوم این کنفرانس یاد کرد و گفت: در این محور به تغییرات اقلیمی بر تاب آوری صنعت برق، امنیت سایبری صنعت برق، حملات تروریستی و نقش نیروی انسانی پرداخته می شود.

وی همچنین به پارادایم تاب آوری در صنعت برق که موضوعات مرتبط با شاخص های ارزیابی را مورد بررسی قرار می دهد اشاره کرد و افزود: نقش مردم، مدیریت مصرف، تجربیات ناشی از حوادث گذشته به منظور ارتقای دانش تاب آوری از جمله موضوعاتی است که در این مبحث مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر در عین حال بهره برداری و برنامه ریزی مبتنی بر تاب آوری در صنعت برق را آخرین محور مورد بررسی در نخستین کنفرانس تاب آوری مجازی برق دانست و یادآور شد: تاب آوری به معنای اقدامات مناسب در حوزه برنامه ریزی و بهره برداری در برابر حوادث طبیعی است به نحوی که در این شرایط امکان تامین برق فراهم باشد و کمترین آسیب به شبکه های برق وارد و سرعت بازیابی آن برای بهبود خدمت رسانی افزایش یابد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر