۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۸۸۹۸
برخی از کشورها در حال رفع تدریجی محدودیت‌های رفت و آمدی و بازگشایی کسب و کارها هستند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از بیرینس اینسایدر، انتظار می‌رود شیوع کرونا باعث رقم خوردن سخت ترین سال اقتصادی جهان در طول دو دهه اخیر شود. بسیاری از کشورها از هم اکنون با ثبت ارقام رشد منفی کم سابقه مواجه شده و تصمیم گرفته‌اند تا به منظور جلوگیری از وخیم تر شدن شرایط، روند بازگشایی اقتصاد خود را به تدریج آغاز کنند.  

آلمان

از حدود سه هفته پیش دولت مجوز بازگشایی موزه ها، برخی از مراکز آموزشی، رستوران‌ها، کلیساها و اماکن ورزشی را صادر کرد. شرکت خودروسازی فولکس واگن نیز به عنوان بزرگ ترین خودروساز آلمان و اروپا کار بازگشایی واحدهای تولیدی خود را آغاز کرده است. با این حال مراسم اکتبر فست که یکی از بزرگ ترین کارناوال های جهان است امسال برگزار نخواهد شد.

برزیل

با وجود آنکه دومین اقتصاد بزرگ قاره آمریکا اکنون بیشترین رشد تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان را دارد، ژاویر بولسونارو، رئیس جمهور این کشور با اعمال قرنطینه سراسری مخالفت کرده است.  

اسپانیا

این کشور که کماکان جزو پنج کشور نخست درگیر با کرونا در جهان است از ماه ژوییه به مسافران خارجی اجازه ورود خواهد داد. اقتصاد اسپانیا که وابستگی زیادی به بخش گردشگری دارد به خاطر شیوع کرونا خسارت زیادی را متحمل شده است. هم اکنون کارکنان بخش هایی نظیر تولید و ساخت و ساز به شرط رعایت نکتنات بهداشتی مجازند به کار خود بازگردند.  

ایران

یکی از نخستین کشورهایی که اقدام به بازگشایی تدریجی بخش های مختلف اقتصادی خود کرد. اکنون بخش های زیادی از اقتصاد این کشور بازگشایی شده اند با این حال فعالیت بخش های پرریسک کماکان با محدودیت مواجه است.  

ایتالیا

با وجود کاهش محسوس سرعت شیوع کرونا در این کشور، بخش بزرگی از اقتصاد این کشور نظیر اماکن آموزشی، فرهنگی، ورزشی، موزه ها و مراکز شنا و اسپا بسته باقی خواهند ماند.

انگلیس

یکی دیگر از کشورهایی که مقررات سختگیرانه رفت و آمدی و بسته ماندن کسب و کارها را به میزان گسترده ای ادامه می دهد.  

سنگاپور

با وجود شمار کم مبتلایان در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر، بخش بزرگی از اقتصاد سنگاپور تا ماه ژوین کماکان بسته باقی خواهد ماند. دولت از کارکنان خواسته است تا فعلا از خانه کار کنند.  

روسیه

تا پایان ماه جاری میلادی بخش بزرگی از اقتصاد روسیه بسته باقی خواهد ماند. هم چنین مرزهای روسیه با کشورهای همسایه بسته و پروازهای بین المللی لغو شده‌اند.
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر