۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۸۸۹۶
مدیر جهادکشاورزی ری:
مدیر جهاد کشاورزی ری گفت: کانون‌های اصلی ملخ در شهرستان ری عرصه‌های منابع طبیعی و زمین‌های بایر اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) است.
به گزارش پایداری ملی، محمد عباسی از آغاز مبارزه با ملخ‌ها در سطح ۵۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری از از اوایل اردیبهشت ماه و ادامه این مبارزات خبر داد و اظهار داشت: کانون‌های اصلی ملخ در شهرستان ری عرصه‌های منابع طبیعی و زمین‌های بایر اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) است.

عباسی با اشاره به اینکه ملخ‌های شهرستان ری را از نوع بومی هستند افزود: باران‌های بهاری و سبزی مراتع اصلی ترین علت افزایش جمعیت این مهمان‌ها ناخوانده فصل بهار است که اگر به خوبی تعداد این حشرات کنترل نشود موجب ایجاد خسارت در اراضی کشاورزی به خصوص مزارع غلات (گندم و جو) می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ری گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان ری از ماه‌ها قبل با برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان شهرداری‌های مجموعه اقدامات برای مقابله با ملخ‌ها در محیط‌های شهری را آموزش داده‌اند.

وی با بیان اینکه کارشناسان جهاد کشاورزی هم اکنون در کانون‌های اصلی تجمع ملخ‌ها حضور دارند و تمهیدات در خصوص کنترل جمعیت این حشرات اندیشیده شده است، عنوان کرد: جهاد کشاورزی برای رفع نگرانی کشاورزان گندم و جوکار شهرستان ری سم برای مقابله با ملخ‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهد.

عباسی عنوان داشت: مجموعه اقدامات کارشناسان این اداره موجب شده است با وجود افزایش بیش از حد ملخ‌های هنوز گزارشی مبنی بر ایجاد خسارت در اراضی کشاورزی نداشته باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر