۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۸۸۵۹
نخستین گردهمایی معرفی و تشکیل انجمن حفاظت از زیرساختهای حیاتی ایران با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از اساتید دانشگاه و صاحب نظران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، نخستین گردهمایی معرفی و تشکیل انجمن حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی ایران با حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، ابوطالب شفقت، رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر و جمعی از معاونین سازمان و اساتید دانشگاه و متخصصان به میزبانی سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

در این گردهمایی، گزارشی از فعالیت‌های یک ساله کارگروه و انجمن حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی ایران ارائه شد و صاحب نظران و کارشناسان به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص ضرورت حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور پرداختند.

نیاز به تشکیل یک هسته علمی برای ادبیات‌سازی در حوزه حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور و راه‌اندازی رشته‌دانشگاهی جدید با این عنوان از اواخر سال 1395 در سازمان پدافند غیرعامل کشور احساس شد. 

این هسته علمی با محوریت سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با موضوع تدوین رشته‌ای جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شکل گرفت و موفق به تدوین محتوا و ساختار علمی این رشته در این دو مقطع شد. 

فعالیت‌های علمی در این حوزه از اواخر سال 97 با تشکیل کارگروهی تحت عنوان حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی با مشارکت نخبگان این حوزه شدت یافت و با گذشت یک سال از راه‌اندازی آن در سازمان پدافند غیرعامل کشور و همکاری خوب جامعه خبرگی از نیروهای درون و بیرون از این سازمان مقرر شد به منظور انسجام بخشی بیشتر به فعالیت‌ها و گذار از مرحله ادبیات‌سازی به مرحله ساختارسازی علمی، انجمنی تحت عنوان حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور تشکیل شود.

این انجمن مرجعیت و مدیریت علمی کشور در حوزه حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی را چشم‌انداز خود قرار داده است.

همچنین گسترش، پیشبرد، ارتقاء علمی و پرورش نیروهای متخصص در زمینه حفاظت از زیرساخت های حیاتی از جمله ماموریت انجمن حفاظت از زیرساختهای حیاتی کشور است.

سازماندهی یک هسته علمی تولیدکننده دانش تخصصی در کشور، ترویج دانش تخصصی حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی (CIP) در سطح مجامع علمی کشور، تولید رشته یا گرایش تخصصی مهندسی حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، تولید محتوای علمی و کاربردی برای حوزه‌های کلیدی زیرساخت‌های کشور جهت حفاظت در برابر انواع تهدیدات و مخاطرات، برگزاری دوره، کارگاه، نشست، میزگرد و همایش‌های تخصصی در حوزه حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی و شناسایی و تشکیل بانک اطلاعاتی اساتید و نخبگان داخلی و خارجی این حوزه و معرفی آنها به جامعه تخصصی از مهمترین اهداف این انجمن است.

انجمن حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور همچنین پرورش نیروهای متخصص حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور، ارتقای توان فنی و تخصصی شرکت‌ها و مشاوران حوزه پدافند غیرعامل برای انجام دادن طرح‌های حفاظت از زیرساخت‌ها، تولید دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های تخصصی این حوزه و امکان بهره‌مندی دستگاه‌های اجرایی مختلف کشور و تبدیل شدن به قطب علمی حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور را جزو دستاوردها خود قرار داده است.

دانشجویان و اساتید رشته‌هایی چون مهندسی عمران، صنایع، برق، کامپیوتر، مکانیک و پدافند غیرعامل، شرکت‌های مهندسین مشاور فعال در زمینه‌های زیرساختی، مدیران کل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران همه دستگاه‌های اجرایی اعم از استانداری‌ها و وزارتخانه و متولیان، کارشناسان HSE و امنیت شبکه‌های رایانه‌ای زیرساخت‌ها، مخاطبان انجمن علمی زیرساخت‌های حیاتی کشور را تشکیل می‌دهند.

گزارش تصویری این گردهمایی را در اینجا مشاهده فرمایید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر