۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۵۸۸۴۴
سفیر ایران در کاراکاس با اشاره به ورود اولین نفتکش حامل سوخت ایران به ونزوئلا گفت که پیوندهای دوستی و برادری بین دو کشور قوی‌تر و عمیق‌تر شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، حجت الله سلطانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس امروز (یکشنبه) با اعلام ورود اولین نفتکش حامل سوخت ایران برای ونزوئلا در توئیترش با انتشار تصویر دیدار هوگو چاوز با مقام معظم رهبری نوشت: «دو رهبر، دو کشور و دو انقلابی که قلب‌هایشان با هم است.»
وی افزود: «امروز بیش از هر زمان دیگری پیوندهای دوستی و برادری بین ایران و ونزوئلا قوی‌تر و عمیق‌تر شده است. اولین تانکر سوخت ایران به ونزوئلا رسید. سپاس از وزارت دفاع ونزوئلا برای اسکورت نفتکش‌ها.»

 

 

سلطانی همچنین در توئیتی دیگر نوشت: «پاسخ محبت با محبت داده شد. در سال ۲۰۰۸ ونزوئلا تحت رهبری فرمانده چاوز به ایران که تحت تحریم ها بود، بنزین منتقل کرد و امروز مردم ایران تحت رهبری امام خامنه‌ای تانکرهای حامل بنزین را برای سرزمین قهرمانان و ونزوئلا ارسال کردند.»

 

 

به گزارش فارس، ایران در روزهای گذشته با توجه به مشکل تامین بنزین در ونزوئلا پنج نفتکش خود را عازم این کشور کرد که یکی از نفتکش‌ها امروز به ونزوئلا رسید. رسانه‌های محلی به نقل از منابع رسمی گزارش دادند نفتکش ایرانی «Fortune» امروز وارد محدوده «منطقه ویژه اقتصادی» ونزوئلا شده است.

در پی انتشار اخباری مبنی بر ارسال بنزین برای ونزوئلا توسط ایران، یک مقام ارشد دولت آمریکا در اظهاراتی عنوان کرد که واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای واکنش نشان دادن به انتقال بنزین توسط ایران به ونزوئلا است. پس از آن تحرکاتی از سوی آمریکا در اعزام نیروی دریایی به منطقه کارائیب با هدف ایجاد اختلال و مزاحمت در امر انتقال سوخت ایران به ونزوئلا صورت گرفت که واکنش ایران را در پی داشت و در همین خصوص ظریف وزیر خارجه ایران به دبیرکل سازمان ملل نامه هشدارآمیز نوشت و سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه نیز سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا را احضار کرد.

ایران هشدار داد که هر‌گونه تهدید علیه نفتکش‌های ایرانی با واکنش فوری و قاطع تهران مواجه خواهد شد و دولت آمریکا مسئول عواقب آن خواهد بود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر