۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۸۸۳۶
سی ان ان خبر داد؛
در حالی که اعلام شد آمریکا قصد انجام آزمایش هسته ای را دارد نیروی دریایی این کشور نیز یک سلاح جدید لیزری آزمایش کرده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از سی ان ان، آمریکا اعلام کرد که یک سلاح جدید لیزری را برای مقابله با هواپیماها و اشیا مزاحم پرنده با موفقیت آزمایش کرده است.

فرماندهی ناوگان دریایی ایالات متحده در اقیانوس آرام با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این مطلب یادآور شد که آزمایش یک سلاح لیزری جدید که با برخورداری از قدرت تابش بالا قادر است اشیا پروازی را در آسمان هدف قرار دهد با موفقیت انجام شده است.

تصاویری که از سوی نیروی دریایی ارتش آمریکا منتشر شده نخستین آزمایش این سلاح لیزری را بر روی عرشه رزم‌ناو «یو اس اس پورتلند» نشان می‌دهد که یک هواپیمای بدون سرنشین را هدف قرار داده است.

شبکه خبری سی ان ان با انتشار گزارشی در این خصوص یادآور شد که قدرت عملیاتی دقیق سلاح لیزری یاد شده توسط فرماندهی نیروی دریایی آمریکا فاش نشده اما بر اساس تخمینی که پیش‌تر از سوی مؤسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی ارائه شده بود، به نظر می‌رسد که توان آن ۱۵۰ کیلووات باشد.

کری سندرز، فرمانده رزم ناو پورتلند می‌گوید که با انجام آزمایش‌های پیشرفته و بکار گیری این سلاح در برابر پهپادها و یا قایق‌های کوچک اطلاعات ارزشمندی در خصوص قابلیت‌های سیستم نشانگر لیزری به دست خواهیم آورد و با این ظرفیت جدید، تعریف تازه‌ای از جنگ دریایی ارائه خواهیم کرد.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده سلاح‌های لیزری که از آنها به عنوان «جنگ‌افزار انرژی هدایت‌شده» نام می‌برند قابلیت دفاعی بسیار بالایی را در برابر هواپیماهای بدون سرنشین یا قایق‌های کوچک مسلح ایجاد می‌کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر