۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۸۷۹۷
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جبران عدم برگزاری راهپیمایی باید از طریق تبلیغات، ارتباطات دیپلماتیک و فضای مجازی صورت بگیرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر - مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  در رابطه با اثرگذاری روز قدس در معادلات جهان و چگونگی سرعت بخشیدن آن به روند نابودی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: طراحی روز قدس از سوی حضرت امام، مبتنی بر نگاه جامع ایشان به آینده جهان اسلام از یک سو و نقش‌های رژیم صهیونیستی، اسرائیل و حامیانش از سوی دیگر بود.

وی عنوان کرد: امام از آغاز نهضت، یعنی قبل از سال ۴۲ به خوبی به اهداف توسعه‌طلبانه، نژادپرستانه و ضد اسلامی رژیم صهیونیستی و حامیانش توجه داشتند، هشدار دادند و هشدار می‌دادند. ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، روز قدس را تعیین کردند و آن روز، یک روز مشترک بین همه مسلمین در جمعه آخر ماه رمضان بود تا مسأله قدس و اهداف خاصِ مورد تعقیبِ اسرائیل فراموش نشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در طول ۴۰ سال گذشته همواره روز قدس هم در ایران و هم در کشورهای اسلامی گرامی داشته شده و خوشبختانه این اقدام امام، موجب شد آرمان فلسطین و آزادسازی قدس به فراموشی سپرده نشود. گرچه تلاش‌های زیادی از سوی خود رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع عرب برای فراموش کردن غصب سرزمین مسلمین فلسطین و عادی سازی این تهاجم و اشغال، صورت می‌گیرد.

انصاری افزود: در چند سال اخیر هم متأسفانه سیاست‌های حمایتی بیش از پیش آمریکا و شخص ترامپ از اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس، نشان می‌دهد اهداف پشت صحنه اسرائیل از سوی حامیانشان فراموش نشده و آنها سعی در عادی سازی این اشغال از یک سو و توسعه آرام اشغال در سرزمین‌های فلسطینی از سوی دیگر و سرکوب فلسطینی‌ها دارند و این امر ادامه دارد. تلاش برخی از کشورهای عربی در عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل حکایت از این دارد که نه تنها از اهمیت روز قدس کاسته نشده است بلکه باید جدی تر مطرح شود و نگذاریم مسأله فلسطین مشمول مرور زمان و فراموش شود.

وی با اشاره به عدم برگزاری راهپیمایی روز قدس به دلیل شیوع کرونا تاکید کرد: امسال هم که بحث کرونا پیش آمده و راهپیمایی و اجتماعات نداریم به عقیده من نقش رسانه‌ها برجسته‌تر و وظیفه شأن سنگین‌تر است. رسانه‌های عمومی جهان اسلام باید بیش از سال‌های قبل خصوصاً در فضای مجازی مسأله غصب سرزمین‌های مسلمانان، جنایات، آدم کشی، کودک کشی و نسل کشی صهیونیست را گوشزد کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: رسانه‌های عمومی جهان اسلام باید همچنان مسأله فلسطین را در کانون توجه جهانیان قرار دهند. از این جهت فکر می‌کنم جبران عدم برگزاری راهپیمایی باید از طریق تبلیغات، ارتباطات دیپلماتیک و فضای مجازی صورت بگیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر