۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۵۸۷۵۸
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۲ درصد افزایش دستگیری افرادی که در فضای مجازی مجرم بودند و جرم مرتکب شدند را داشته‌ایم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر - سرهنگ عبدالوهاب حسنوند با اشاره به رصدهای پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران در فضای مجازی اظهار کرد: پلیس مواد مخدر شعبه‌ای به نام فضای مجازی دارد و با تمام افرادی که در فضای مجازی در حوزه مواد مخدر جرم یا تبلیغات سو انجام می‌دهند، برخورد می‌کند.

وی افزود: این افراد مورد رصد پلیس هستند و حتماً نسبت به دستگیری آنها بنا به دستور مقام قضائی اقدام می‌کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ادامه داد: تمام کلیدهایی که در فضای مجازی در زمینه تشویق افراد به استفاده از مواد مخدر یا استفاده کودکان برای تبلیغ این اقلام منتشر می‌شود، بدون استثنا مورد بررسی قرار می‌گیرد و زمانی که به سر منشأ اصلی آنها برسیم، بدون هیچ اغماضی با آنها برخورد می‌کنیم.

حسنوند افزود: با توجه به اینکه بحث آموزش، فروش و قیمت‌گذاری مواد مخدر در فضای مجازی رو به افزایش است و افراد سوءاستفاده‌گر در این فضا در حال تخریب و به ثمر رساندن اهداف پلیدشان هستند و نوعی شبیه‌خون فرهنگی از کشورهای متخاصم در این فضا علیه ایران و ایرانیان وجود دارد، توصیه ما به خانواده‌ها این است که فرزندان خود را حتماً در فضای مجازی مورد رصد قرار دهند.

به گفته وی، لازم است خانواده‌ها به محیط‌هایی که فرزندان در فضای مجازی ورود کرده‌اند، ورود کنند، کانال‌ها و شبکه‌هایی که فرزندان چک می‌کنند را مورد توجه قرار داده تا خدای ناکرده فضایی برای سوءاستفاده کردن مجرمان ایجاد نشود.

‌حسنوند با اشاره به اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در این حوزه گفت: در این رابطه اقدامات خوبی انجام شده و سرشاخه‌های اصلی تهیه و توزیع مواد در فضای مجازی در حوزه شهر تهران و جنوب کشور مورد رصد قرار گرفته البته همزمان در شرق و مرکز افرادی را که با آنها همدست بوده‌اند، مورد رصد قرار داده و در نهایت طی عملیات مشترک پلیسی، این افراد را دستگیر کرده‌ایم.

کرونا فروشندگان مواد مخدر را به سمت فضای مجازی سوق داده است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ تأکید کرد: با توجه به بحث کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور افراد در جامعه، مجرمان به سمت فضای مجازی رفته تا مشتریانی که خانه‌نشین شده‌اند را در این فضا جذب کنند.

وی بیان کرد: به همین دلیل قطعاً در فضای مجازی، افزایش جرم‌های مرتبط با مواد مخدر را داشته‌ایم که البته پلیس هم در این رابطه بیکار نبوده و پیگیری‌های لازم را انجام داده و خوشبختانه به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

حسنوند در پایان گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۲ درصد افزایش دستگیری افرادی که در فضای مجازی مجرم بودند و جرم مرتکب شدند را داشته‌ایم که خانواده‌ها باید در این زمینه دقت زیادی داشته باشند و توجه لازم را در فضای مجازی به خرج دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر