۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۸۷۵۴
محققان دانشگاه هنگ کنگ با انجام آزمایش روی همسترها دریافتند استفاده فراگیر از ماسک‌ها می‌تواند موجب کاهش انتقال ویروس کرونا شود.
به گزارش پایداری ملی، محققان چند همستر را که به ویروس کرونا آلوده شده بودند، در یک قفس در کنار گروهی از جانوران سالم گذاشتند و بین قفس‌ها چند ماسک جراحی قرار دادند. سپس دو قفس را در مسیر جریان هوا به گونه‌ای قرار دادند که هوا از قفس همستر آلوده به سوی قفس جانوران سالم جریان یابد. در نتیجه این آزمایش مشخص شد انتقال ویروس از این طریق، با استفاده از ماسک‌ها به میزان ۶۰ درصد کاهش می‌یابد.

در واقع بدون استفاده از ماسک‌ها، دو سوم از همسترهای سالم در طول یک هفته به ویروس آلوده شدند. اما با قراردادن ماسک‌های جراحی در قفس همسترهای آلوده، این آمار به حدود ۱۵ درصد کاهش یافت. همچنین زمانی که ماسک‌ها در قفس همسترهای سالم مورد استفاده قرار گرفتند، آمار آلودگی آن‌ها به ویروس به ۳۵ درصد رسید. علاوه بر این میزان ویروس موجود در بدن همسترهایی که از این طریق به ویروس آلوده شدند، در هنگام استفاده از ماسک، کمتر از حالتی بود که از هیچ ماسکی استفاده نشده است.

به اعتقاد محققان استفاده از ماسک توسط اشخاصی که به ویروس کرونا آلوده شدند، برای جلوگیری از شیوع ویروس دارای اهمیت بسیاری است و اکنون که مشخص شده بسیاری از افراد آلوده به ویروس فاقد علامت هستند، ‌استفاده فراگیر از ماسک امری ضروری است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۵۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر