۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۸۷۴۴
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قرچک با اشاره به آغاز مبارزه ملخ‌ها گفت: هیچ‌گونه نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد چرا که ملخ‌های موجود بومی هستند و خصوصیات مهاجم بودن را ندارند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس - علی‌محمد حسینی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قرچک در خصوص ملخ‌ها در مزارع و فضاهای سبز در دشت ورامین، اظهار داشت:  با توجه به وضعیت مناسب جوی و سرسبز بودن مزارع، مراتع و فضاهای سبز شهری و بارش‌های خوب  فصلی باعث زادوولد ملخ‌ها دریکی دو سال گذشته شده است.

وی ادامه داد: ملخ‌های موجود تاکنون در مراتع و مزارع بودند و با توجه به افزایش دما به فضاهای شهری روی آوردند که این حضور باعث نگرانی شده است.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قرچک افزود: مبارزه با این ملخ‌ها آغازشده و هیچ‌گونه نگرانی خاصی وجود ندارد، چراکه ملخ‌های موجود بومی هستند و خصوصیات مهاجم بودن را ندارند.

حسینی بیان داشت: موضوع حضور ملخ‌ها را در جلسه مبارزه با آفات مطرح کردیم و اقدامات اولیه در حال انجام است و این اطمینان را به کشاورزان دشت ورامین می‌دهیم که مشکل خاصی در خصوص حضور ملخ‌ها در مزارع نخواهیم داشت.

ملخ‌ها خطری برای کشاورزان ندارند

علی‌اصغر سپهوند مدیرمنابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک در خصوص حضور ملخ‌ها در مراتع دشت ورامین، گفت: ملخ‌های موجود در منطقه بومی هستند و خطری برای کشاورزان ندارند و در مراتع  نیز در خصوص افزایش بی‌رویه گزارش خاصی نشده است.

وی اضافه کرد: جمعیت موجود ملخ‌ها در مراتع عادی است و اگر افزایشی از حضور ملخ‌ها گزارش شود حتماً پیگیری و مبارزه با ملخ‌های شروع می‌شود.

مدیرمنابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک در پایان گفت: ملخ‌هایی که در منطقه هستند کاملاً بومی و غیرمهاجم هستند و خطری مزارع  را تهدید نمی‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر