۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۸۷۴۰
رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که وضعیت امروز بازارها سخت تر از تابستان ۹۷ نیست، گفت: ثبات لازم به بازار بر می‌گردد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، ‌عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی نوشت: وضعیت امروز بازارها در اقتصاد کشورمان حتماً سخت‌تر از مرداد  و شهریور۹۷ نیست، در آن روزها با شروع و تشدید تحریم‌های آمریکا، بازارهای ارز ، سکه و سایر دارایی‌ها به شدت به هم ریخت و نرخ دلار در بازار به رقم‌های بسیار بالا رسید، ولی با مدیریت بازارها و تدابیری که به کارگرفته شد ، علیرغم تمامی مشکلات در مدت دو سال گذشته ، ثبات نسبی بازارها در نرخ های بسیار پایین تر ارز ، برقرار و رشد اقتصاد غیرنفتی در اواخر سال ۹۸ مثبت شد.

این روزها نیز به علت تداوم فشار حداکثری، شیوع کرونا و تعطیلی سه ماههٔ بسیاری از فعالیتها و کاهش قیمت نفت و سایر فرآورده‌های نفتی، تهدیدات جدید آمریکا و... انتظارات تورمی را بالا برده است.

در روزهای آتی، پیش بینی‌های بانک مرکزی از تورم یکسال آتی و «تورم هدف»،اعلام خواهدشد. محاسبات و برآوردهای اداره بررسی‌های اقتصادی بانک بسیار کمتراز آن چیزی است که در فضای تبلیغاتی مطرح می‌شود. همان‌طور که قبلاً گفتم شرایط دشوار است. لیکن،روند در حال بهبود بوده و قابل مدیریت و ثبات نیز قابل اعاده است.

در روزهای اول حضورم در بانک مرکزی اعلام کردم همهٔ داشته‌های علمی و تجربی خود را برای کنترل اوضاع به کار خواهم بست. امروز نیز با تجربیاتی به مراتب بیشتر از آن روز،اعلام می‌کنم ؛ با تلاش جدی همکارانم دربانک مرکزی، سیستم بانکی و نیز سایر بخشهای مختلف اقتصادی، به حول قوه الهی، ثبات لازم در بازارها برقرار خواهدشد.

همراهی مردم عزیز و فعالان اقتصادی در بخشهای تولید و صادرات  این بار نیز، پشتیبان اصلی تلاش خدمتگزارانشان خواهدبود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر