۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۸۷۰۴
مشاور مرکز تهران هوشمند با بیان اینکه در حوزه هوش مصنوعی برنامه هایی را در حوزه‌های حمل ونقل و سفر پیش بینی کرده است، گفت: در این حوزه مطالعات زیادی انجام شده و شهرهای مختلفی در این حوزه موفق عمل کرده‌اند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، مجتبی میرجعفری در برنامه رادیو گفت‌وگو در خصوص هوش‌مصنوعی و تغییرات سبک زندگی با بیان اینکه توسعه فناوری‌های دیجیتال مثل هوش‌مصنوعی در زندگی شهروندان آثار زیادی را به جا گذاشته است، افزود: با ظهور فناوری‌های جدید این فرصت فراهم شد تا در کنار اینکه شهروندان یکسری از ابزارهای جدید را تجربه می‌کنند، ارائه‌دهندگان سرویس‌ها نیز بتوانند شناسایی مبتنی بر رفتار شهروندان را داشته باشند به جهت اینکه بتوانند با کارشناسی از طریق هوش‌مصنوعی کمک کنند تا این رفتارها در طول زمان به سمتی برود که به صورت هوشمندانه توسط ماشین‌ها به برنامه‌هایی تبدیل شود و به شهروندان سرویس دهد.

میرجعفری یادآور شد: اکنون وقتی می‌خواهیم از یک نقطه به نقطه دیگر سفر کنیم لازم نیست که فکر کنیم، آن را به یک اپلیکیشن تاکسی اینترنتی می‌سپاریم و آن برای ما این کار را انجام می‌دهد و در طول مسیر نیز راننده بدون اینکه فکر کند مسیر برایش انتخاب می‌شود و نهایتا با کمترین هزینه و در کمترین زمان می‌توانیم به مقصد برسیم.

وی ادامه داد: هوش‌مصنوعی شرایطی را فراهم کرده تا شهروندان بتوانند به راحتی نیازهای خود را رفع کنند.

مشاور مرکز تهران هوشمند در خصوص اینکه چقدر هوش‌مصنوعی در تهران پیاده‌سازی شده است اظهار کرد: از ابتدا در برنامه تهران هوشمند به هوش‌مصنوعی به عنوان یکی از کلان روندهای فناوری در جهت توسعه شهر هوشمند فکر شده است. مشخصا در حوزه حمل‌ونقل برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده و بعضا به مرحله اجرا درآمده است.

میرجعفری خاطرنشان کرد: تهران هوشمند در برنامه‌ریزی سفر، برنامه‌های خیلی خوبی را پیش‌بینی کرده تا بتواند با زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، حمل‌ونقل ترکیبی را نیز داشته باشد. در این حوزه مطالعات زیادی انجام شده و شهرهای مختلفی در این حوزه موفق عمل کردند.

وی همچنین اظهار داشت: هوش‌مصنوعی از آنالیز و پردازش داده‌هایی که در شهر جمع می‌شود می‌تواند کارکرد خودش را داشته باشد. در مراحلی که ما اکنون قرار داریم بیشتر برنامه‌ها بحث اتصال منابع داده، سنسورها و تجهیزات مختلف است تا بتوانیم در فاز اول داده‌ها را جمع‌آوری کنیم. در واقع در یکسری از سیستم‌ها نیاز داریم که ابتدا کارهای مقدماتی و زیرساختی انجام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر