۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۸۷۰۱
رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا پیش‌بینی کرد که تلفات آمریکا بر اثر بیماری کرونا تا اول ژوئن به بیش از 100 هزار نفر خواهد رسید.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبر‌گزاری فارس، «رابرت ردفیلد»، رئیس‌ مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا، روز گذشته (جمعه) در توئیتی با اشاره به اینکه روند پیش‌بینی مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا همچنان رو به افزایش است، نوشت آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در ایالات متحده آمریکا تا اول ماه ژوئن به بیش از 100 هزار نفر خواهد رسید.

به نوشته پایگاه «پالیتیکو»، ارزیابی ردفیلد با توجه به 12 مدلی ارائه شد که نهاد او طی چند وقت اخیر بررسی کرده است و این اولین باری است که وی به وضوح به مرگ 100 هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا اشاره می‌کند.

پالیتیکو در ادامه نوشت، این پیش‌بینی در حالی انجام شد که دولت ترامپ، همچنان راهبرد باز‌گشایی اقتصادی را در پیش‌ گرفته است و رابرت ردفیلد، اکثراً در پاسخ علنی دولت آمریکا به بیماری کرونا کنار گذاشته شده است.

ردفیلد این پیش‌بینی هفتگی را با توجه به 12 مدلی که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری از نهاد‌های مطرح در آمریکا مانند دانشگاه کلمبیا و مؤسسه فناوری ماساچوست، استخراج کرده، ارائه داد. این نهاد‌ها از ماه فوریه روند افزایشی کشته‌شدگان ناشی از بیماری کرونا در آمریکا را گزارش کرده‌اند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری همچنین خاطرنشان کرد که مدل‌های پیش‌بینی بر این اساس هستند که آمریکایی چگونه فاصله اجتماعی و دیگر اقدامات در مقابله با ویروس کرونا را انجام می‌دهند.

دونالد ترامپ در اواخر ماه مارس، پیش‌بینی کاخ سفید را اینگونه مطرح کرد که میزان مرگ و میر ناشی از کرونا می‌تواند بین 100 تا 240 هزار نفر باشد. وی این پیش‌بینی را به عنوان یک موفقیت دانست.

علاوه بر این، پیش‌بینی دیگری نیز ارائه شده مبنی بر اینکه در صورتی که هیچ اقدامی برای مقابله با این ویروس در آمریکا انجام نشود، بیش از 2 میلیون نفر در در این کشور کشته خواهند شد.

بر اساس گزارش وبگاه worldometers، آمریکا تاکنون 1 میلیون و 484 هزار و 285 مبتلا به ویروس کرونا داشته که از این تعداد 88 هزار و 507 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر