۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۵۸۶۰۳
سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از ارائه اسناد مرتبط با ترور سردار «قاسم سلیمانی» به یک رسانه آمریکایی خودداری کرده است.
به گزارش پایداری ملی، «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) از ارائه اسناد مرتبط با ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یک رسانه آمریکایی خودداری کرده است. 

پایگاه «امریکن کانزروتیو» نوشته ترور سردار سلیمانی غیر از آنکه اقدامی در راستای تشدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران بوده از اعتقاد احتمالی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به امکان جنگ‌افروزی با ایران بدون دریافت مجوز از کنگره حکایت داشته است. 

«امریکن کانزروتیو» نوشته در حال تحقیق درباره سیاست خارجی ترامپ درباره ایران است و از ماه‌ها پیش به بررسی این موضوع پرداخته که آیا ترامپ بسترهای قانونی درگیری مسلحانه با ایران را رعایت کرده است یا خیر. 

این رسانه می‌گوید در ماه ژانویه به موجب قانون موسوم به «قانون آزادی اطلاعات» از سیا خواسته اسناد مربوط به ترور سردار سلیمانی به خصوص موارد مربوط به اطلاع‌رسانی به کنکره درباره این حمله را ارائه دهد. 

امریکن کانزروتیو نوشته سیا بعد از چندین ماه بالاخره به این درخواست پاسخ داده که البته «گیج‌کننده» بوده است. 

سیا در پاسخ به این درخواست گفته نمی‌تواند «بود یا نبود» چنین اسنادی را «تأیید یا تکذیب» کند. امریکن کانزروتیو نوشته چنین پاسخی حتی از ارائه اسنادی که بخش‌های زیادی از آن لاک گرفته شده‌اند مبهم‌تر و غیرشفاف‌تر است.  

 ترامپ و مقام‌های ارشد دولت وی مدعی شده‌اند که رئیس‌جمهور آمریکا اوایل ماه جاری میلادی، دستور ترور سپهبد سلیمانی را در واکنش به تهدیدات «قریب‌الوقوع» وی علیه پرسنل آمریکا در منطقه صادر کرد.

ترامپ سپس در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز مدعی شد که سپهبد سلیمانی چهار سفارتخانه آمریکا را هدف گرفته بود و برای حمله به آنها برنامه‌ریزی کرده بود.

با اینحال، دولت ترامپ تا کنون قادر به ارائه اسنادی در ارتباط با این ادعا نبوده است. 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر