۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۵۸۵۹۳
ساعاتی پیش بر اثر نشت گاز سمی در یک کارخانه مواد شیمیایی در جنوب هند دستکم 6 نفر جان خود را از دست دادند و حدود 200 نفر دیگر نیز در بیمارستان بستری شدند.
به گزارش پایداری ملی، یک مقام محلی دولت هند امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که بامداد امروز (پنجشنبه) به وقت محلی دستکم ۶ نفر در حادثه نشت گاز در یک کارخانه مواد شیمیایی در جنوب این کشور جان خود را از دست دادند و ۲۰۰ نفر دیگر نیز در بیمارستان بستری شدند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، پلیس محلی هند نیز گزارش کرد که حادثه نشت گاز حدود ساعت ۰۳:۳۰ امروز به وقت محلی در کارخانه مواد شیمیایی  «ال جی پلیمر» در نزدیکی روستای «ویساکاپاتنام» واقع در ایالت جنوبی «آندارا پرادش» هند به وقوع پیوست.

کلیپ‌های ویدئویی منتشر شده از این حادثه، چندین نفر که اغلب کودکان و سالمندان هستند را در حالی نشان می‌دهد که بر اثر استشمام مواد سمی بیهوش شده و بر روی زمین می‌افتند.

طبق این گزارش، این کارخانه مواد شیمیایی به شرکت چندملیتی ال جی کره جنوبی متعلق بوده است که در ایالت جنوبی آندارا پرادش هند قرار گرفته است.

بیش از ۲۰۰ نفر در روستای مذکور بر اثر نشت گاز سمی سارین در کارخانه مواد شیمیایی مسموم و به بیمارستان منتقل شدند و دستکم سه روستای مجاور نیز در پی این حادثه تخلیه شده است و  یکی از مقام‌های محلی هند گفت: «انتظار داریم که دستکم عملیات تخلیه این روستاها حدود یکساعت به طول انجامید».

یکی از معاونان کمیسر پلیس در این خصوص گفت: « به واسطه بوی متعفن، نیروهای پلیس قادر به ورود به محلات نیستند. آنها در اطراف محله‌ها حضور یافته و از افراد می‌خواهند که از خانه‌هایشان خارج شده و به مکان‌های امن‌تر پناه ببرند».

یکی از مقام‌های محلی می‌گوید که این حادثه بعد از آن به وقوع پیوست که این کارخانه مجدداً راه‌اندازی شده بود و ظاهراً گاز سارین از یکی از محفظه‌های آن نشت کرده است و تصریح کرد: «تلاش‌هایی برای تحت کنترل درآوردن این گاز صورت گرفته است اما کارساز نبوده است».

مقام‌های هندی تأیید کردند که این گاز سمی به ۲۰ روستا در اطراف کارخانه انتشار یافته است و آمبولانس‌هایی که برای انتقال بیماران کرونا تعبیه شده بود، هم‌اکنون برای انتقال ساکنان محلی به مکان‌های امن اعزام شده‌ است.

کارخانه مذکور قرار بود که امروز (پنجشنبه) بعد از چهل روز تعطیلی به واسطه قوانین قرنطینه محلی به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، مجدداً بازگشایی شود.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر