۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۵۸۵۶۸
بستری مبتلایان به کووید 19 در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها در هفته آخر اسفندماه به اوج خود رسیده است. روند بستری‌های روزانه در بخشهای عادی نیز از روز اول اسفند ماه به شکل صعودی بوده و در تاریخ 24 اسفندماه به قله خود رسیده است و از این تاریخ به بعد، شاهد کاهش بستری بیماران در بیمارستانهای کشور بوده‌ایم.
به گزارش پایداری ملی، طرح بسیج ملی مقابله با کرونا یکی از دستاوردهای بزرگ در این بحران بود. طبق گزارش های ستاد ملی مبارزه با کرونا در این طرح  بیش از 78 میلیون نفر از طریق درگاه salamat غربالگری شدند. 77100 نفر نیز توسط پزشکان و انجام آزمایشات مورد غربالگری قرار گرفتند.

همچنین  37300 نفر نیز شناسایی شدند که در تماس مستقیم با بیماران مبتلا به کووید 19 بودند که این افراد در خانه قرنطینه شدند و مورد مراقبت قرار گرفتند. وضعیت جسمانی این افراد، با تماس تلفنی روزانه مورد بررسی قرار گرفته است.

طبق گزارش های ستاد ملی مبارزه با کرونا، بستری مبتلایان به کووید 19 در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها در هفته آخر اسفندماه به اوج خود رسیده است. روند بستری‌های روزانه در بخشهای عادی نیز از روز اول اسفند ماه به شکل صعودی بوده و در تاریخ 24 اسفندماه به قله خود رسیده است و از این تاریخ به بعد، شاهد کاهش بستری بیماران در بیمارستانهای کشور بوده‌ایم. 

گزارش ستاد حکایت از آن دارد که یک میلیون و 550 هزار و 338 مرکز و مکان مورد بازدید قرار گرفته، پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند که این رقم نزدیک به 82 درصدبوده است.

همچنین 210 هزار و 703 مکان نیز پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری را رعایت نکردند که مورد اخطار و اعمال قانون قرار گرفتند.

بر پایه گزارش ستاد، میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شمال کشور76 درصد، جنوب کشور 68 درصد، غرب کشور 87 درصد، شرق کشور 82 درصد، مرکز کشور 92 درصد بوده است. 62 درصد تهرانی ها هم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کردند.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر