۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۸۵۵۶
سخنگوی دولت با بیان اینکه ۸۳ درصد ایرانی ها پروتکل ها را رعایت می‌کنند،‌ تاکید کرد: پایتخت نشینان ۶۳ درصد رعایت پروتکل سلامت داشته اند.
به گزارش پایداری ملی، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: بدیهی است این ماه فرصت مغتنمی است که جریان خیری که در کشور راه افتاده تبدیل به یک سنت شود.

وی ادامه داد: ما باید از فرصت ماه رمضان در شرایط کرونا و فشار تحریم استفاده کنیم و حرکت رمضانی را در طول سال ادامه دهیم ما راهی بجز مشارکت همگانی در خیر جمعی نداریم.

سخنگوی دولت اظهارات داشت: تعداد تشکل های ثبت شده در وزارت کشور به ۲۲۸۱ تشکل رسیده است.

ربیعی با اشاره به سیاست دولت در همکاری مردمی برای حل مشکلات، تصریح کرد: ما در مبارزه با کرونا نیازمند تغییر در برخی عادات هستیم و سلامت جسم و روح را در کنار هم داشته باشیم. ۸۳ درصد ایرانیان پروتکل ها را رعایت می‌کنند اما پایتخت نشینان ۶۳ درصد رعایت پروتکل سلامت داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند رعایت بالای ۹۰ درصد رفتار سلامت محور هستیم، خاطرنشان کرد: دولت دائما طبقه‌بندی شهرها را تغییر می‌دهد و صرفا مشاغل پر ریسک در شهرهای با وضعیت سفید بسته هستند و حتی ورزشگاه‌ها با ظرفیت‌های کوچک می‌توانند فعالیت کنند اما ورزشگاه های بزرگ فعلا نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

** پروژه‌های بالای ۹۰ درصد امسال به بهره‌برداری می‌رسد

سخنگوی دولت گفت: به تمام وزرا دستور داده شده پروژه های بالای ۹۰ درصد را امسال به بهره‌برداری برسانیم. امروز امکان صادرات در ماسک های N95  و سه لایه را داریم و قرار شد وزارت بهداشت ذخیره چند ماه خود را بردارد و با اجازه این وزارت خانه مابقی نیز مجوز صادرات داشته باشد.

ربیعی افزود: وضعیت مزدبگیران ما سخت است اما جامعه کارگری متعهدانه در چرخه تولید ایستاده است. تولید ما در جریان است و اتفاق ناگواری در بازگشایی صنعت نداشتیم که نتوانیم آن را کنترل کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح آموزشی شاد، گفت: طرح شاد یک دست‌آورد ملی است.

** پیگیر وضعیت سیروس عسگری هستیم

سخنگوی دولت پیرامون آخرین وضعیت سیروس عسگری استاد دانشگاه ایرانی که در آمریکا زندانی است، عنوان کرد: پیگیر سرنوشت وی هستیم، دفتر حفاظت منافع ما به طورجدی دنبال این موضوع است و قرار است اگر تست کرونای او منفی باشد، به ایران باز گردد.

** دولت هیچ نظری در مورد انتخاب رئیس مجلس ندارد

ربیعی در مورد انتخاب رئیس مجلس یازدهم و شائبه دخالت دولت در این زمینه، گفت: حساسیت دولت این است که ان‌شاالله مجلس پویایی برای حل مشکلات باشد و دولت هیچ نظری در مورد انتخاب اعضای هیأت رئیسه و اعضای کمیسیون ها ندارند. من دخالت دولت در انتخاب ریاست مجلس را تکذیب می‌کنم. دولت هیچ دخالتی در امور سایر قوا ندارد. دخالت در امور دیگر قوا شکاف در قوا را به مردم القا می‌کند.

** آمریکایی‌ها به بازی خود با داعش خاتمه دهند

وی در مورد احیا داعش در عراق و تلاش کاخ سفید برای باز تولید این گروهک، اظهار داشت: وقتی در عراق جریان دولت و ملت شکل گرفت که همان دموکراسی است، آمریکا برای مقابله با این نظریه که جمهوری اسلامی سردمدار آن است هیچ کوتاهی نکرده؛ آمریکا همان زمان القاعده، طالبان و داعش را راه اندازی کرد. این اتفاق در بلند مدت به ضرر آمریکا است و اطلاع داریم آمریکا در شکل گیری داعش نقش داشته است، این یک بازی است که آمریکایی‌ها انجام میدهند و مطمئن هستیم که در این بازی هم شکست خواهند خورد؛ توصیه میکنیم به این کار خاتمه دهند، ایران بزرگترین کشور در ثبات منطقه است.

** مدارس در شهرهای سفید بازگشایی می‌شود

ربیعی در پاسخ به این پرسش که پروتکل ها برای بازگشایی مدارس چیست، تصریح کرد: تعداد زیادی از کشورها به محض مهار کرونا بحث بازگشایی مدارس را مطرح کرده اند. در ایران هم ما جزو کشورهایی بودیم که خیلی زود مدارس را تعطیل کردیم، در شهرهایی که وضعیت سفید است با نظر ستاد مقابله با کرونا این مدارس بازگشایی خواهد شد. هر گونه بازگشایی با تائید وزیر بهداشت خواهد بود.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر