۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۸۵۴۰
یکی از سران سازمان بدر عراق از حمایت‌های جدید ریاض و واشنگتن از داعش برای فعالسازی مجدد آن در عراق پرده برداشت.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، «محمد مهدی البیاتی» از سران سازمان بدر عراق، از حمایت آمریکایی - سعودی جدید از گروه‌های تروریستی داعش با هدف فعالسازی مجدد آن در عراق خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد که آمریکا و عربستان در حال فعالسازی عناصر فراری داعش از عراق به سوریه و تسهیل بازگشت آنها به کشور هستند و حملات تروریستی اخیر در خاک عراق با حمایت آمریکا و عربستان در راستای تلاش برای بازگشت داعش صورت گرفته است.

البیاتی افزود: حمایت آمریکایی سعودی مشابه حمایت آنها از گروه‌های تروریستی در سال ۲۰۱۴ است و نگرانی‌های زیادی درباره بازگشت حملات تروریستی در صلاح‌الدین، کرکوک و الانبار وجود دارد. حملات اخیر در صلاح‌الدین علیه الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی بخشی از طرح بازگشت داعش به عراق است.

بامداد دیروز (شنبه - دوم می)، شماری از عناصر داعش از چند محور به جنوب استان صلاح‌الدین، حمله کردند و با هدف قرار دادن نیروهای الحشد الشعبی العشائری و نیروهای امنیتی عراق، دست‌کم ۲۰ تن از آنها را شهید و مجروح کردند. این درگیری‌ها چندین ساعت طول کشید که با تشدید تدابیر امنیتی در مناطق استراتژیک این استان و محاصره مناطق درگیری همراه شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر