۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۵۸۴۹۳
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که ایران هرگز آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود اما اگر امنیت ملی ایران تهدید شود، پایگاه‌های آمریکایی در منطقه را با موشک هدف قرار می‌دهد.
به گزارش پایداری ملی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به هر گونه تهدید علیه امنیت ملی خود پاسخ می‌دهد.

«محسن رضایی» در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کرد: «تهدید ترامپ درباره حمله به قایق‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صرفا تبلیغاتی است».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «پایگاه‌های آمریکایی در منطقه تحت نظر هستند و در صورتی که امنیت ملی ما در معرض تهدید قرار گیرد آنها را با موشک می‌زنیم».

رضایی تاکید کرد: «ما هرگز آغازگر هیچ جنگی با آمریکا نخواهیم بود، اما پایان هر جنگی را که واشنگتن ممکن است شروع کند با تصمیم ایران رقم خواهد خورد».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: «تحریم تسلیحاتی بین المللی که به ما تحمیل شده است به زودی پایان خواهد یافت و پس از آن هیچ کس نمی تواند ما را از آن (خرید اسلحه از بازارهای بین المللی) باز دارد.»

محسن رضایی تاکید کرد: «موضع واشنگتن و اتحادیه اروپا درباره  تحریم تسلیحاتی ایران برای ایرانی‌ها الزام آور نیست و ما از آن پیروی نخواهیم کرد».

تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر به پایان می‌رسد از این رو ایالات متحده و کشورهای اروپایی سعی دارند برای مقابله با تلاش‌های ایران جهت تقویت توانایی‌های نظامی خود خواستار تمدید این تحریم‌ها شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از گفت‌وگو با الجزیره برخی از کشورهای اروپایی را در معرض باج خواهی آمریکا خواند و گفت: «آنها همه ابتکارها را رد می‌کنند و بر خصومت با ایران اصرار می‌ورزند».
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر