۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۸۴۸۸
معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد؛
معاون درمان وزارت بهداشت، در ارتباط با شرایط بازگشت بیمارستان ها برای ارائه خدمات درمانی غیر کرونایی به بیماران، توضیحاتی را عنوان کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، قاسم جان بابایی، روز چهارشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانس، گفت: در حال حاضر بر اساس ابلاغی که به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور صورت گرفته است، بیمارستان‌ها باید شرایط ارائه خدمات درمانی به بیماران غیر کرونایی را هر چه سریع‌تر فراهم کنند.

وی افزود: آنچه مسلم است، ارائه خدمات به بیماران خاص، مبتلا به سرطان و…، در اولویت قرار دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت، بر ارائه خدمات دندانپزشکی در کلینیک‌های دانشگاهی تاکید کرد و گفت: خدمات اورژانسی دندانپزشکی در اولویت قرار دارد. اما مطب‌های دندانپزشکی تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

جان بابایی در ادامه با اشاره به ظرفیت خالی تخت‌های بیمارستانی، افزود: خوشبختانه تعداد تخت‌های بیمارستانی در بخش‌های عادی و ویژه در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: ماندگاری شرایط غیر کرونایی در کشور به ملاحظات مردم بستگی دارد. اگر نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به درستی و دقیق رعایت شود، می‌توانیم امیدوار باشیم روزهای بحرانی برنگردد.

معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به کاهش آمار بیماران کرونا، گفت: شرایط ایران از خیلی از کشورهای دیگر بهتر است. ضمن اینکه، دستاوردهای خوبی از کرونا داشته ایم.

وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر تنها درمان مؤثر برای کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا، مراعات و مراقبت از بیماران است، افزود: هنوز اثرگذاری هیچ کدام از داروها تأیید نشده است.

جان بابایی با عنوان این مطلب که شرایط تولید ماسک و تجهیزات کمکی در کشور به گونه‌ای شده است که نیاز به واردات نداریم، گفت: ما می‌توانیم صادر کننده برخی از اقلام مورد نیاز در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا باشیم.

معاون درمان وزارت بهداشت، در ارتباط با شرایط فعالیت مطب‌ها، افزود: دو هفته قبل دستورالعمل لازم برای فعالیت مطب‌ها را صادر کردیم و مردم می‌توانند مراجعه کنند اما نباید ازدحام صورت بگیرد.

جان بابایی تاکید کرد: تأخیر در زمینه درمان بیماری‌های غیر کرونایی، می‌تواند خطرناک باشد.

وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر ۶۰ درصد ظرفیت تخت‌های کرونا در بیمارستان‌ها خالی شده است، گفت: این ظرفیت در بخش‌های آی سی یو، حداکثر ۳۰ درصد است و علت آن هم مراقبت بهتر از بیماران قدیمی کرونا است.

جان بابایی تاکید کرد: ورودی بیماران کرونا در بخش‌های آی سی یو، کمتر شده و به طور کلی روند ابتلاء در کشور، کاهشی است.

وی افزود: این وضعیت در استان‌های مختلف کشور متفاوت است، به طوری که در استان‌هایی که پیک بیماری جلوتر بوده، شرایط بهتر از استان‌هایی است که این پیک را دیرتر پشت سر گذاشته اند.

معاون درمان وزارت بهداشت، در ارتباط با میزان ابتلای کرونا در زنان و مردان، گفت: آمارها نشان می‌دهد که مردان به خصوص مردان شاغل که در کسب و کارها بیشتر فعال بوده‌اند، بیش از زنان به کرونا مبتلا شده و آمار فوتی‌های مردان نیز بیشتر است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر