۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۸۴۲۲
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به فعال شدن خوشه های فکری در دانشگاه ها برای مقابله علمی و تخصصی با کرونا و مواجهه با بحران‌های پساکرونا، گفت: جامعه دانشگاهی تاکنون چند گزارش کارشناسانه به دولت ارائه داده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس - غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و  اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از فعال شدن خوشه های فکری در دانشگاه ها برای مقابله علمی و تخصصی با کرونا و مقابله با بحران‌های پساکرونا خبر داد.

وی اظهارداشت: مجموعه‌ای تحت عنوان شبکه جامعه و دانشگاه وجود دارد که این شبکه فعال شده و به فعالان این شبکه‌ها در دانشگاه‌ها گفته شده که به ابعاد متعدد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در جامعه ورود کنند.

وی گفت: تاکنون چند دانشگاه از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه آزاد با ایجاد خوشه های فکری متشکل از متخصصان و صاحب نظران برای مقابله علمی با کرونا و مواجه با بحران‌ پساکرونا وارد میدان شده اند و چند گزارش علمی آماده و ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال شده و گزارش های دیگری هم در حال نهایی شدن است.

*هم افزایی دانشگاه ها در بررسی مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کرونا 

معاون فرهنگی و  اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: هم افزایی خوبی بین دانشگاه ها در زمینه بررسی مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد شده در اثر شیوع ویروس کرونا در جامعه و یافتن راه کار برای این مشکلات شکل گرفته است.

غفاری ادامه داد: یکی از مطالبات همیشگی دانشگاهیان و صاحب نظران از دولت و همچنین انتظاری که جامعه از دانشگاه ها دارد، همفکری بدنه اجرایی دولت و جامعه دانشگاهی در رخدادها و استفاده از نظر کارشناسان در موضوعات مهم برای رسیدن به راه کارهای کارشناسی و علمی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر