۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۵۸۴۱۷
کتاب «اقتصاد کرونا» (اقتصاد مقاومتی در عصر ویروس کرونا) که با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور و بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) تهیه شده است، توسط انتشارات نیلوفران منتشر شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس کتاب «اقتصاد کرونا» (اقتصاد مقاومتی در عصر ویروس کرونا) که با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور و بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) تهیه شده است، توسط انتشارات نیلوفران منتشر شد.

کتاب «اقتصاد کرونا» که محوریت آن تحلیل شرایط اقتصادی پیش آمده ناشی از ویروس کرونا است، توسط حجت الله عبدالملکی و جمعی از کارشناسان نظیر روح الله ایزدخواه، مسعود براتی، سید امیر سیاح و سید احسان خاندوزی تهیه شده است.

این کتاب حاصل تلاش دانشجویان قرارگاه جهادی عبادالرحمن بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در قالب گفتگوهای برخط با اساتید حوزه اقتصاد مقاومتی با محوریت مسابقه ایده پردازی «به فکر باشیم» درپی تعطیلی کسب و کارها و لطمه اقتصادی که به مردم و دولت وارد شده است، می باشد.

در مقدمه این کتاب آمده است: از اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی و با شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران، اهمیت اقتصاد مقاومتی بیش از پیش نمایان شد. در عصر این ویروس منحوس و درگیری بیش از ۲۰۰ کشور جهان با بیماری کووید-۱۹ (از جمله ایران)، اقتصاد کشور‌های مختلف در معرض بحرانی هم‌پای این بحران بهداشتی قرار گرفت. به نحوی که از نظر اکثر اقتصاددان‌های جهان شوک وارده به اقتصاد جهانی بر اثر این بیماری در دوره پس از جنگ جهانی دوم بی‌مانند است. 

این شوک و خسارات اقتصادی حاصل از آن، پژوهشگران اقتصادی در جهان و ایران را به بحث و تبادل نظر در خصوص آثار، پیامد‌ها و راهکار‌های مقابله با آن واداشته است. موضوعی که پیش‌بینی می‌شود علاوه بر اتخاذ تدابیر و اقدامات ویژه از سوی کشور‌های درگیر، در نهایت منجر به تغییرات اساسی در نظریات و نحوه نگرش به تحلیل‌های اقتصادی و در نهایت تحول بنیادین علم اقتصاد به سمت الگوی اقتصاد مقاومتی گردد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر