۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۸۳۴۶
رفع محدودیت‌های تردد بین استانی و افزایش سفر به مازندران، زنگ خطر شیوع پیک دوم کرونا در این استان حاشیه‌نشین خزر را به صدا درآورده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر – تصاویر دریافتی از سامانه‌های هوشمند و گزارش‌های راهداران مازندران تردد سنگین در محورهای منتهی به مازندران را نشان می‌دهد و این گزارش‌ها، کادر سلامت استان را بیش از پیش نگران شیوع موج دوم کرونا کرده است.

مازندران که در هفته‌های گذشته روند کاهشی آمار ابتلاء به کرونا را در پیش گرفته، هفته جاری با افزایش جزئی ابتلاء به کرونا مواجه شده و این آمار، متولیان مقابله با کرونا ویروس را در استان نگران کرده است.

آمار ورود مسافر و تردد در راه‌های منتهی به مازندران که در یک ماه گذشته تا ۸۰ درصد کاهش یافته بود به یکباره از روز گذشته رو به فزونی است و این یعنی، زنگ خطر برای سلامت.

در عین حال متولیان حوزه سلامت و مسئولان استان تاکید کرده‌اند هموطنان از سفر به مازندران پرهیز کنند چرا که زیرساخت‌های سلامت و درمان این استان پاسخگوی نیازها نیست اما برخی از مسافران برای شنیدن این توصیه‌ها گوش شنوایی ندارند.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران با بیان تلاش‌های گسترده برای مدیریت کرونا در مازندران، گفت: مازندران مقصد نخست سفر ایرانیان محسوب می‌شود و با شروع دوباره ترددها در معرض خطر قرار خواهیم گرفت.

وی افزود: نگران هستم این تلقی ایجاد شود که شرایط عادی شده است و مازندران آسیب جدی ببیند.

وی از هموطنان خواست در شرایط کنونی از سفر به استان پرهیز کنند زیرا این استان شرایط میزبانی از مسافران را نخواهد داشت.

حسین زادگان با اشاره به اینکه مازندران با توجه به شرایط ویژه گردشگری شاهد شیوع بالایی بود که کنترل اوضاع نیاز به مدیریت منسجم و بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی داشت، یادآور شد: اگر توفیقی در مقابله با کرونا در مازندران به دست آمد، ریشه در مدیریت صحیح و هوشمندانه ملی و استانی، طرح ایده‌های نو و خلاقانه داشت و استانداری نیز با ایجاد بسترها به طور کامل حمایت کرد.

نگران موج دوم بیماری هستیم

سید عباس موسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با اشاره به اینکه آمار کرونا در استان روند کاهشی گرفته است، افزود: رفع محدودیت تردد و افزایش سفر به استان، نگرانی از شیوع موج دوم بیماری را بیشتر کرده است.

وی با عنوان اینکه همچنان باید به فاصله گذاری اجتماعی و ماندن در خانه توجه کنیم، تصریح کرد: بسیاری از افراد ممکن است ناقل و بدون علامت باشند و افزایش سفرها و تردد می‌تواند به توسعه بیماری کمک کند.

وی با عنوان اینکه ۹۰ درصد مردم استان در مرحله اول و ۳۰ درصد در مرحله دوم، تب سنجی و پایش سلامت شدند، افزود: طرح غربالگری به صورت خانه به خانه در روستاها صورت گرفته است.

افزایش حجم ورود مسافران به مازندران با پایان یافتن ممنوعیت آمد و شد، از روز گذشته کلید خورد و به گفته سرهنگ علیرضا قدمی، رئیس پلیس راه مازندران، ترافیک در راه‌های استان از بعدازظهر دیروز افزایش یافته است و شاهد حجم ورود مسافران هستیم.

وی گفت: ترافیک و تردد در محورهای استانی شامل هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر در مقایسه با هفته‌های قبل رشد یافته است.

مازندران آسیب پذیر است

افزایش سفرها به مازندران، انتقاد ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت را در نیز در پی داشته است و در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا که در استانداری برگزار شد، عنوان کرد: این استان در اسفندماه با موج سنگین کرونا مواجه بود که با تدابیر صورت گرفته و فداکاری پرسنل و همکاری سایر دستگاه توانستند بیماری را به میزان قابل توجهی کنترل کنند.

معاون کل وزیر بهداشت یادآور شد: در هفته گذشته شاهد بودیم مازندران جزو شش استانی است که افزایش جزئی از نظر شیوع کرونا داشته است و با توجه به رفع محدودیت تردد بین استانی، مازندران یکی از آسیب پذیرترین استان‌ها در معرض شیوع کرونا است.

وی از مردم کشور به ویژه تهرانی‌ها تقاضا کرد به هیچ وجه قبل از ماه رمضان برای حفظ سلامت خود و مازندرانی‌ها به این استان سفر نکنند زیرا این استان با محدودیت زیرساخت‌ها مواجه است.

مازندران در موج اول کرونا با همراهی مردم، اصناف و بازار و عدم سفر مسافران توانست تا حدود زیادی این بیماری را کنترل کند و تداوم این همراهی‌ها سبب می‌شود که مازندران زودتر برای میزبانی از مسافران خود را بازتوانی کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر