۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۸۳۳۳
وزیر خارجه لبنان در گفت‌وگو با روزنامه‌ای سعودی، حمله رژیم صهیونیستی به خودروی حامل عضو حزب‌الله را محکوم کرد و گفت «لبنان با اسرائیل در حالت جنگ قرار دارد».
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، «ناصیف حتی» وزیر خارجه لبنان در گفت‌وگو با روزنامه سعودی «ایندیپندنت عربی» گفت، لبنان به دلیل جغرافیای سیاسی خود، بیشترین تأثیرپذیری و کمترین تأثیرگذاری را در جنگ‌های مستقیم یا نیابتی منطقه داشته و اکنون سعی دارد با ارتباط و گفت‌وگو روابط عربی خود را تقویت کند.

وی در ادامه بر سیاست «بی‌طرفی» و عدم مداخله در امور کشورهای عربی یا منطقه‌ای تأکید کرد و گفت: موضوع مهم برای ما داشتتن بهترین و محکم‌ترین روابط با کشورهای دوست است و اینکه شبکه‌ای از روابط بین‌المللی بر پایه احترام به حاکمیت هر کشور و عدم مداخله در امور آن بنا کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره حمله پهپادی چهارشنبه گذشته به خودروی عضو حزب‌الله در مرز سوریه و لبنان گفت: «لبنان در حالت جنگ با اسرائیل قرار دارد، اسرائیلی که حریم هوایی لبنان و حاکمیت آن را نقض می‌کند تا یک خودروی غیرنظامی را بررسی کند. هر اقدام نظامی از این نوع و هر تجاوزی به حاکمیت لبنان خواه از زمین، دریا یا هوا باشد، محکوم و رد شده است و ما به شورای امنیت شکایت می‌کنیم. موضع ما صرف‌نظر از اینکه چه کسی داخل خودرو بوده، واضح است و این تجاوز اسرائیل به حاکمیت لبنان را محکوم می‌کنیم».

در همین ارتباط، روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت: هدف پهپاد اسرائیلی که خودرویی در مرز سوریه و لبنان را هدف گرفت یکی از فرماندهان نظامی حزب‌الله به نام «حاج عماد» بود. دو موشک به سمت این خودرو شلیک شد موشک اول خطا رفت و به خودرو برخورد نکرد. این باعث شد حاج عماد از خودرو پیاده شود و هنوز چند متر دور نشده بود که موشک دوم به خودرو برخورد کرد اما فرمانده حزب‌الله که از خودرو دور شده بود، آسیبی ندید.

در ادامه این گزارش آمده ، حاج عماد سابقا در نبرد کنار ارتش سوریه در منطقه «قلمون» مشارکت داشته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر