۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۸۳۳۲
سخنگوی دولت با بیان اینکه چیزی به نام عادی شدن شرایط نداریم و همه باید مراقبت کنیم، گفت: امروز دولت هم باید با پیامدهای مستقیم و غیر مستقیم کرونا چون فقر و بیکاری روبرو باشد و هم به مبارزه با تحریم‌های ظالمانه برود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، علی ربیعی سخنگوی دولت امروز دوشنبه اول اردیبهشت در نشست خبری خود با خبرنگاران، هفته سلامت را به خانواده بزرگ تامین سلامت به خصوص به کادر سلامت تبریک گفت و افزود: همه ما در این روزها حماسه بزرگ سلامت را تجربه می کنیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: امروز دولت با مسأله سلامت انسانها در همه ابعاد آن روبرو است. دولت هم باید با پیامدهای مستقیم و غیر مستقیم مبارزه با کرونا چون فقر و بیکاری روبرو باشد و هم به مبارزه تحریم های ظالمانه برود.

وی ادامه‌ داد: دولت همزمان برای مبارزه با تحریم ها دست روی دست نگذاشته است و هر روز سیاست‌ها و برنامه ریزی های لازم را صورت داده است.

**همچنان باید در برابر کرونا مراقبت کرد

سخنگوی دولت با اشاره به آمار تولید ماسک در کشور، اظهار داشت:‌در ابتلای شیوع کرونا در کشور در اواخر بهمن تولید ماسک صنعتی ۴۰۰ هزار عدد در روز بود، اما الان به بیش از چهار میلیون در روز رسیده است. هم در ابتلا و هم در فوت آمارها کاهشی هستند.

ربیعی افزود: ما از مرز ۷۲ میلیون نفر در غربالگری گذشته و به تست هدفمند رسیده‌ایم، امروز با فناوری‌هایی که داریم افراد دارای ارتباط با بیماران کرونایی را شناسایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه چیزی به نام عادی شدن شرایط نداریم و همه باید مراقبت کنیم، تاکید کرد: من به همه ایرانی ها توصیه می‌کنم که از اپلیکیشن ماسک را استفاده کنند.

سخنگوی دولت در مورد ادعای آمریکا مبنی بر عدم مشکل ایران برای خرید دارو، افزود: دولت آمریکا بگوید کدام سیستم بانکی را برای خرید دارو را باز کرده است؟ آنهایی که با وجود شواهد روشن تحریم را انکار می کنند، چرا ما به کانال مالی سوئیس و اینستکس نیاز داریم که آن هم مشکل ایجاد می‌کنند، من از ایرانی‌هایی که این موضوعات را مطرح می‌کنند تعجب می‌کنم.

** سیاست درخانه ماندن دنبال نشود با بحران مواجه می‌شویم

ربیعی در مورد اصرار کارفرمایان برای بازگشت کارگران و کارمندان خود و اینکه سیاست فاصله گذاری اجتماعی دولت برای طبقه خاصی است، تصریح کرد: پاساژ گردی و مدارس تعطیل است تا افرادی که باید در خانه بمانند در خانه باشند. در کنار این مبارزه با بیکاری، فقر و کرونا دنبال میشود، بسیاری از سیاستگذاران تاکید بر مراقبت طولانی مدت دارند.

وی با تاکید در اینکه اصل بر در خانه ماندن است، گفت: بخش زیادی از مردم در خانه هستند؛ اگر این سیاست را دنبال نکنیم با جامعه ای بحران زده روبرو میشویم.

سخنگوی دولت با اشاره به در پیش بودن دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه، عنوان کرد: ما همچنان پاسدار ارزش‌های انقلاب، جان و سلامت مردم هستیم، سپاه حافظ کشور بود و اگر روحیه بسیجی و در کنار آنها ارتش نبود، به قول ارتشبد فردوست آنوقت که عراق به ایران حمله کرد ما نگران آمدن آنها در تهران بودیم.

** ۱۲ هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت اختصاص خواهد یافت

ربیعی در پاسخ به سوال در مورد یک میلیارد دلار برداشت شده از صندوق ملی توسعه، گفت: قرار است ۱۲ هزار میلیارد تومان برای ساخت و خرید دارو به وزارت بهداشت اختصاص یابد. مقداری از پول هم با ارز نیمایی به صندوق بیمه بیکاری اختصاص می‌یابد.

وی در مورد سفر ظریف به سوریه، اظهار داشت: سفر ظریف به سوریه در ادامه رایزنی ها  برای سیاست جنگ زدایی و ایجاد صلح است. با شیوع کرونا روند صلح با کندی روبرو بود. مبارزه با کرونا سنخیتی با جنگ در منطقه ندارند و جان مردم را به خطر می اندازد.

** برایمان مهم نیست چه کسی ساکن کاخ سفید است

سخنگوی دولت پیرامون صحبت های ترامپ مبنی بر اینکه وی گفته است ایرانی ها به دنبال انتخابات ۲۰۲۰ هستند تا بعداً به سراغ جو بایدن بروند، گفت: برای ما ساکن کاخ سفید فرقی نمی کند. ما اعلام می‌کنیم موضع دولت ما بر اساس احترام متقابل ،چند جانبه گرایی و مقاومت در برابر زورگویی است، هر کسی از هر جناحی مادامی که ما را تحقیر کند خبری از مذاکره نیست، گفتیم تحریم را بردارید و به میز مذاکره برگردید.

** واکنش سخنگوی دولت به نامه دیوان محاسبات

ربیعی در مورد نامه ۴ اسفند دیوان محاسبات به رییس جمهور، گفت: بله این نامه ارسال شده است، دولت بیشترین نظارت را دارد، ضمن احترام عمیق به کارکنان و رئیس دیوان محاسبات، بحث ما این بود که نوع مواجهه باعث ایجاد فضایی علیه کشور شده است. بله آنها ننوشتند پول گم شده اما هر کسی آن را می‌خواند به همین نتیجه می‌رسید، همان زمان رئیس‌جمهور دستور لازم را صادر کردند.

**در واگذاری زمین‌های دولتی به مسکن ملی مقاومت‌هایی می‌شود

وی در مورد مسکن ملی و اینکه آیا دولت می‌تواند مسکن ملی را واگذار کند؟ اظهار داشت: در واگذاری زمین‌های دولتی به مسکن ملی مقاومت هایی می شود. دیروز در دولت هم دوباره آقای روحانی بر این موضوع تاکید کردند. تا پایان دولت، چهارصد هزار طرح مسکن ملی قابل بهره برداری خواهد بود و اولین این واحدها تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد.

** دیوان محاسبات اسفند پارسال گزارش تفریغ بودجه را به رئیس‌جمهور ارسال کرده بود

ربیعی در مورد صحت خبر ارسال گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه ۹۷ به حسن روحانی در اسفند سال گذشته گفت: بله، این گزارش ارسال شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت بیشترین نظارت را دارد، گفت: ضمن احترام عمیق به کارکنان و رئیس دیوان محاسبات، بحث ما این بود که نوع مواجهه باعث ایجاد فضایی علیه کشور شده است؛ بله ننوشتند «پول گم شده» اما هر کسی آن را می‌خواند به همین نتیجه می رسید، همان زمان رییس‌جمهور دستور لازم را صادر کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر