۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۸۳۰۹
وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: به‌عنوان یک همسایه از مشکلاتی که تحریم‌ها برای ایران ایجاد می‌کند آگاه هستیم و برای برداشته شدن آن تلاش خواهیم کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم به نقل از داون نیوز، «عایشه فاروقی» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: از زمان آغاز بحران تلاش ما برای متقاعد کردن سران آمریکایی جهت لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ایران شدت گرفته است.

وی تصریح کرد: «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان به‌صورت ویژه در این خصوص با مسئولین آمریکایی صحبت کرد و حتی بحث به کنگره این کشور نیز کشیده شد.

فاروقی گفت: بحران کرونا یک چالش جدی است و نباید در این شرایط با تحریم‌های ظالمانه به این مسئله که جان انسان‌ها را تهدید می‌کند دامن زد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان به بازگشت زوار نیز اشاره کرده گفت: همزمان با آغاز کرونا و بسته شدن مرزها حدود 7 هزار زائر پاکستانی در ایران بودند که با همکاری دولت‌های اسلام‌آباد و تهران بیشتر آنها به خاک پاکستان برگشتند.

وی افزود: هنوز هم حدود 300 زائر پاکستانی در ایران هستند و منتظر موافقت دولت با ارسال هواپیما هستند تا به‌صورت هوایی برگردند.

فاروقی راجع به همکاری دولت‌های ایران و پاکستان گفت: ما تلاش‌های تهران برای خدمت‌رسانی به زائرین را قابل ستایش می‌دانیم.

این مقام ارشد وزارت خارجه اضافه کرد: ایران برای ما کشوری دوست و همسایه است و این طبیعی بود که در بحران کرونا نیز دو کشور همکاری‌های خود را تقویت و تلاش کنند مشکلات را به‌صورت مشترک از پیشِ‌رو بردارند.

گفتنی است درصد زیادی از زائران پاکستانی با شروع بحران کرونا و همکاری‌های انجام‌شده موفق شدند به‌صورت زمینی وارد مرز کشورشان شوند و سایر زائرین که توان سفر زمینی را ندارند منتظر بازگشت با هواپیما هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر