۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۸۱۵۷
زالی عنوان کرد؛
فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: مراجعات افراد مبتلا به کرونا در سه روز اخیر به بیمارستان های تهران افزایش نشان می دهد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، اظهار داشت: تبعات افزایش موارد کرونا که ناشی از حضور غیر ضرور شهروندان باشد، به طور متوسط بین ۵ تا ۱۴ روز بعد نمایان می‌شود.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر ۱۴۹ بیمارستان دانشگاهی در تهران درگیر فرایند خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند، درصد آمار متوفیان کرونایی را نسبت به میزان مبتلایان بستری شده در بیمارستان‌ها ۲,۳ و نسبت به کل مراجعان ۱.۳ درصد عنوان کرد و این آمار را نشان دهنده کار بزرگی برشمرد که به مدد جامعه پزشکی، اساتید، کادر درمان و همکاران انجام شده است.

زالی، متوسط سن متوفیان در شهر تهران را ۶۹,۲ سال ذکر کرد که نسبت به آمار کشوری بالاتر است و افزود: بیشتر بستری شدگان در بیمارستان‌ها در رده سنی ۵۰-۴۰ سالگی قرار دارند و این امر حاکی از این است که افراد مسن به هشدارها و توصیه ها توجه کرده و کمتر از منزل خارج شده‌اند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به جز دو یا سه روز بقیه ایام با صعود آمار مبتلایان روبرو بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: در سه روز اخیر شاهد رشد آمار کلی مراجعان بدحال، سرپایی، بخش‌های بستری و ویژه بودیم که نگران کننده است و باید مورد توجه قرار گیرد.

زالی در ادامه افزود: با اجرای طرح ملی بسیج غربالگری کرونا به همت معاونان بهداشتی سه دانشگاه علوم پزشکی پایتخت و همکاری شهرداری و بسیج و سپاه، یک حماسه بزرگ آفریده شد. در طی هفته گذشته حدود ۱۰ درصد مردم غربالگری شدند و با همکاری مجموعه شهرداری این طرح سرعت گرفت و مدلی متفاوتی شکل گرفته است که درصورت موفقیت می‌تواند به عنوان یک الگوی بین المللی مطرح شود.

وی، تهران را یکی از مهم‌ترین مراکز داغ بیماری کرونا برشمرد که با هیچ استان دیگری در کشور قابل مقایسه نیست و خواستار همکاری اعضای شورا در خصوص اخذ تصمیمات و مصوباتی برای مقابله و مهار بیماری شد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از زحمات مسئولان شهرداری و سازمان بهشت زهرا در خصوص ساماندهی اجساد متوفیان کرونایی تقدیر کرد و گفت: حماسه بزرگی در آرامستان بهشت زهرا شکل گرفت و به رغم صعوبت کار همکاران با همت و غیرت و رشادت به ساماندهی اجساد، تغسیل و تدفین آنان پرداختند که قابل ستایش است.

زالی با اشاره به اینکه معتادان متجاهر بدون سرپناه ضمن عدم رعایت دستورات بهداشتی و پیشگیرانه باعث شیوع و گسترش بیماری می‌شوند خواستار جمع آوری و بازگشت آنان به مراکز قبلی نگهداری آنان نظیر بازپروری‌ها و…، شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر