۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۵۸۱۵۰
پیام سردار دکتر غلامرضا جلالی به مناسبت نیمه شعبان؛
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی فرا رسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت دوازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) را تبریک گفت.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور متن پیام بدین شرح است؛

شعبان بدون شک یکی از درخشان ترین ماه‌ها و ماه شکفتن و طلوع در تقویم الهی است. طلوع آفتابی که روزی زنجیرها را از پای محرومان و ستمدیدگانی که در هر گوشه از این جهان، فریاد دادخواهیشان از بیداد ستمگران و مستکبران به آسمان بلند شده است، خواهد گشود.

نیمه شعبان روز جهانی مستضعفان و فرخنده میلاد مولای نیک سیرتان و آخرین برگزیده دوران است. او می آید تا غبار غم و اندوه از چهره منتظرانش بزداید و امان از انتظار.

** انتظار، مفهومی کنش‌گرایانه است

انتظار مفهومی کنش‌گرایانه، فعالانه و نه واپس‌گرایانه و متحجرانه، بلکه گامی بلند در مسیر ساختن یک جهان بهتر برای انسانهاست.

در روند حیات بشری، انسان همواره منتظر منجی بوده است اما برای ظهور یک منجی، صرفا انتظار کافی نیست. همین است که انسان تلاش‌های بسیاری را برای زمینه‌سازی ظهور انجام داده است و متعالی‌ترین تلاش در امتداد حرکت بشری با پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد یکی از مهمترین ویژگی‌های این امتداد این است که با چشم‌انداز مهدویت به‌عنوان هدف غایی به پیش می‌رود.

**گرایش به معنا روزبه‌روز، در حال گسترش است

اما در این میان با وجود تبلیغات منفی، جهت مادی جلوه دادن جهان و فلسفه حیات، همواره حوادثی در مسیر تاریخ رخ داده است که خط بطلانی بر این تفکرات کشیده است تا نشان دهد که در دنیایی که معنویت درحال رخت بربستن بود امروز گرایش به معنا روزبه‌روز، در حال گسترش است. شاهد آن، این روزهاست که وقتی ویروس منحوس کرونا همه دنیا را به وحشت انداخته است و انسان از انسان می‌گریزد، این ارزش‌های الهی است که با تبلور در تفکر جهادی در جامعه ما حقانیت تفکر معنوی را در قالب فداکاری‌های مردم از همه اقشار از پزشک و پرستار تا روحانی و طلبه و بسیجی به میدان آورده است.

**نیمه شعبان یادآور وعده الهی برای تحقق عدالت است

نیمه شعبان یادآور وعده الهی برای طلوع خورشید نویدبخش امید برای مستضعفین جهانی برای تحقق کلان خواسته «عدالت» است. عدالتی که گمشده همیشگی بشر امروزی است.

جریان انقلاب اسلامی، محور مقاومت و جریان ظهور و مهدویت یک خط و یک امتداد هندسی است از همین رو نیمه شعبان، شب قدر جریان حزب الله است تا غبار غم و خستگی را از تن بزداید و سبک بال‌تر برای زمینه‌سازی ظهور امام عصر(عج) مجاهدت کند.

**جامعه اسلامی ایران پرچمدار ایجاد جبهه مقاومت جهانی در برابر ظلم است

جامعه اسلامی ایران اکنون پرچمدار تحولات مثبت و ایجاد جبهه مقاومت جهانی در برابر ظلم است. ظلمی که امروز از سوی ظالمان در قالب‌های بزک شده به اصطلاح مناسبات جهانی، از سوی ائمه کفر و ظلم به ملت‌های آزاده تحمیل می‌شود.

این ظلم جهانی اما هر روز بیش از دیروز افشا می‌شود و وعده الهی است که بیداری جهانی، طومار جریان استبداد و استکبار را در هم خواهد پیچید، روز به روز آشکارتر می‌شود.

**تنها راه پیشرفت تمدن سازی اسلامی است

در این میان تنها راه پیشرفت و دستیابی به افق روشن مهدویت، خودسازی، جامعه‌پردازی، دولت سازی و تمدن سازی اسلامی است. الزامات این حرکت، اتکای به نصرت الهی، خودباوری ملی و میدان دادن به جوانان متخصص و متعهد است.

ما چاره‌ای جز تقویت درون ساخت کشورمان نداریم. ما محکوم به قوی شدن هستیم چرا که سطح و نوع تهدیدات علیه کشور ما هر روز درحال تغییر است.

امسال امیدوارتر از هر سال، نیمه شعبان را در جغرافیای مقاومت جشن می‌گیریم و به دشمنان می‌گویم مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ.

این مبارک روز جهانی را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و نایب برحقش مقام معظم رهبری و منتظران راستینش در سراسر عالم هستی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و تعجیل در فرج حضرتش را از درگاه باری تعالی مسئلت مینمایم.

سرتیپ پاسدار

دکتر غلامرضا جلالی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر