۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۸۱۴۴
انصاری:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر از ظرفیت‌های داخلی استفاده نکرده بودیم، شرایط سخت‌تری برای مبارزه با کرونا پیدا می‌کردیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، «مجید انصاری» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی، در رابطه با تأثیر تحریم‌ها در مبارزه با بیماری کرونا اظهار داشت: قطعاً تحریم هم در زمینه پزشکی و هم سایر زمینه‌ها تأثیرگذار است. رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مسئولین کشور گفتند این تحریم ظالمانه است و در نهایت، ظلم تأثیر دارد.

وی عنوان کرد: اینکه ما در برابر ظالم تسلیم نمی‌شویم بحثی است اما در اینکه تحریم‌ها بر اقتصاد و مردم کشور ما فشار وارد می‌کند شکی نیست. تحریم هم در بحث کرونا و هم در بحث جابجایی‌های مالی تأثیرگذار است و تحریم اگر بر همه چیز تأثیر نداشت اصلاً دشمنان ما از این حربه استفاده نمی‌کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تحریم سلاح تروریسم اقتصادی است که آمریکا علیه ما به کار گرفته است و همانطور که اقدامات تروریستی داعش اثرگذار بود، تروریسم اقتصادی هم تأثیرات خودش را دارد و فشارهایی را بر ما وارد کرده است.

انصاری با بیان اینکه ما باید از سوی جامعه جهانی به تحریم‌ها اعتراض کنیم و ابعاد این ظلم آشکار را بیان کنیم، گفت: کما اینکه عده‌ای در سطح جهان به ترامپ اعتراض کردند که چرا کار غیر انسانی می‌کند. از طرف دیگر نیز فعالیت‌های دیپلماتیک ما باید ادامه پیدا کند البته بعید می‌دانم آمریکا دست از این اقدام بردارد.

وی اضافه کرد: در کنار اعتراض جهانی به تحریم‌ها، دانشمندان ما نیز باید تلاش کنند برای تأمین دارو و سایر موارد مورد نیاز اقداماتی انجام دهند همانطور که پزشکان عزیز ما، نیروهای مسلح، مردم و همه در زمینه کرونا تلاش‌های ارزشمندی را انجام می‌دهند ما نیز باید ندای مظلومیت خود را در مورد تحریم‌ها مدام تکرار کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه تحریم در حد خود اثرگذار است، خاطرنشان کرد: در اینکه باید برای برداشتن تحریم‌ها تلاش کنیم شکی نیست. ما در همه زمینه‌ها از ظرفیت داخلی استفاده می‌کنیم و ایران هم در عرصه مبارزه با کرونا و هم در سایر عرصه‌ها سعی کرده است از تمام ظرفیت داخلی استفاده کند و موفق هم بوده است. اگر از ظرفیت‌ها استفاده نکرده بودیم که شرایط سخت‌تر از این بود اما اگر تحریم‌ها نباشد بهتر می‌توانیم با کرونا مبارزه کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر