۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۸۱۴۰
کارخایی خبر داد
نشست کارگروه تخصصی بهداشت، سلامت و بیولوژیک شورای پدافند غیر عامل استان سمنان برگزار شد.
ماشاالله جدیدی
به گزارش پایداری ملی، نشست کارگروه تخصصی بهداشت، سلامت و بیولوژیک شورای پدافند غیر عامل استان سمنان در قالب کمیته پدافند زیستی ستاد استانی مبارزه با کرونا با حضور ایرج کارخائی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در محل ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار شد.

ایرج کارخایی ضمن تشکر از تلاش ها و جانفشانی کارکنان خدوم دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود برای مبارزه با کروناویروس، از تداوم همکاری تمام دستگاه های اجرایی در رویه ای مثبت به صورت علمی و کارشناسی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا خبر داد.

وی افزود: تاکنون هشت جلسه کمیته پدافند زیستی ستاد استانی مبازه با کرونا برگزار شده است که ۷۰ مصوبه داشته است. این کمیته در امور دام و طیور، کشاورزی، صنایع غذایی، زراعت، آب آشامیدنی و موارد دیگر، شیوع این ویروس منحوس را زیر نظر دارد. تمامی دستگاه های اجرایی برای مقابله با تهدیدات زیستی پای کار باشند و برای آموزش، اطلاع رسانی و اجرای طرح های کاربردی تلاش کنند.

در این جلسه دکتر دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، کرونا را ویروس مرموزی دانست که قدرت بیماری زایی بسیار گسترده ای دارد و گفت: هر چقدر مدت زمان شیوع ویروس کرونا در یک بازه زمانی طولانی‌تری باشد، خدمت رسانی کادر درمانی بهتر و درمان بیماران با داروهای ضد ویروس کرونا که در آینده شاهد کشف و تولید آن خواهیم بود، سریعتر انجام می شود.

دکتر دانایی خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنم که رفتار ویروس کرونا به رفتار بهداشتی اقشار مردم بستگی دارد و اگر مردم رعایت نکنند شاید دوباره به عقب برگردیم و شاهد افزایش میزان شیوع کرونا در استان باشیم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان این نکته که سه موج کوتاه شیوع کرونا را با تجربه های مختلف در استان سمنان شاهد بودیم، از موضوع کرونا به عنوان یک موضوع اجتماعی و مقابله با آن را یک وظیفه همگانی یاد کرد و افزود: از نظر فرهنگ رفتاری، استان سمنان باید استانی الگو برای مقابله با ویروس کرونا در کشور باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر