۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۸۱۳۸
دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان به مناسب نیمه شعبان درباره فضایل این شب و اعتقاد به مهدی موعود در بین ادیان سخنرانی کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان شامگاه سه شنبه (۱۹ بهمن) در مورد نیمه شعبان، و سالروز شهادت شهید محمد باقر صدر سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود ضمن تبریک مناسبات ماه شعبان به ویژه نیمه شعبان به مسلمانان و شیعیان، از دکترها، پرستاران و کادر بیمارستانی به خاطر جهاد و تلاششان در مقابله با شیوع ویروس کرونا تقدیر و تشکر کرد.

او همچنین سالروز شهادت شهید محمد باقر صدر به همراه خواهرشان (بنت‌الهدی صدر) توسط صدام تسلیت گفت و افزود که شهید محمد باقر صدر، فیلسوف اسلامی و اندیشمند  و مرجعی دینی بود.

سید حسن نصرالله گفت که شهید محمد باقر صدر هنگامی که انقلاب ایران به پیروزی رسید، فرمود که امام خمینی (ره) آنچه راکه انبیا به دنبال آن بودند و رؤیایش را داشتند، محقق کرد. او گفت که شهید محمد باقر صدر نمونه اخلاص و تواضع بود و امام خمینی و جمهوری اسلامی و انقلاب را کاملا تأیید می‌کرد و حامی آن‌ها بود.

او گفت که شهید محمد باقر صدر همواره به «ذوب در رهبری امام خمینی (ره)» و تبعیت از دستورات و توصیه های ایشان دعوت می‌کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن اعلام جمله شهید صدر «در امام خمینی ذوب شوید، همان گونه که امام در اسلام ذوب شده است» اعلام کرد که این مسیر ادامه خواهد داشت.

سید حسن نصرالله گفت که شب نیمه شعبان شب بزرگی است و جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند دارد. او به نقل از امام صادق (ع) در فضیلت این شب گفت که شب نیمه شعبان بعد از لیالی قدر برترین شب است که خداوند گناه بندگانش را می‌بخشد.

او گفت که مؤمنان در این شب باید به انجام اعمال مخصوص این شب از قبیل ادای نماز، قرائت قرآن و استغفار از درگاه خداوند بپردازند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان نعمت سلامتی و تندرستی را نعمت بزرگی دانست که بیشتر انسان‌ها و مؤمنان از آن غافل هستند و همین که این نعمت را از دست می‌دهند، حسرت می‌خورند. او گفت که انسان‌ها حسرت می‌خورند که چرا عمر حاصل را در «هیچ» صرف کردند.

او گفت که بر اساس روایات و احادیثی که از پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) نقل شده است، امام زمان (ع) با ظهور خود جهان را با عدل و صلح و محبت پر خواهد حال آنکه پیشتر از آن، پُر از جور و ظلم بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که اعتقاد به مُنجی منحصر در بین مسلمانان و شیعیان نبوده و مسیحیان نیز معتقد به رجعت مسیح عیسی بن مریم (ع) هستند.

سید حسن نصرالله ولادت امام زمان (ع) را به مثابه آغاز شمار معکوس برای تحقق وعده الهی دانست و گفت که باور به منجی در کتب سماوی و ادیان بوده و بسیاری از خاخام‌های یهود منتظر ظهور ایشان هستند.

او به روایت‌های تاریخی نقل شده در کیفیت ظهور امام اشاره کرد و گفت که مطابق برخی روایات، یهود بنی قُریظه و بنی‌نضیر که در مدینه منوره مستقر شده بودند، می‌دانستند که مهدی موعود از آن سرزمین ظهور خواهد کرد.

سید حسن نصرالله در ادامه به ترس و نگرانی صهیونیست‌ها از ظهور مهدی موعود (ع) اشاره کرد و گفت که هم‌اکنون در فلسطین اشغالی، رژیم غاصبی وجود دارد که نگران حفظ موجودیت سیاسی است و بیم آن دارد که این رژیم بیش از هشتاد سال عمر نکند.

او در مورد نقل مطالب و روایات مشکوک و مخدوش منتسب به نبی اکرم (ص) هشدار داد و گفت که نباید این گونه مطالب بدون تحقیق و تدقیق در شبکه‌های ارتباط جمعی نقل و منتشر شود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت که جعل روایات با اغراض سیاسی و به نفع شخصیت‌های سیاسی در دوره‌های اسلامی به ویژه به از نبی اسلام و عصر بنی امیه معمول بوده است و روایت‌های مَلاحم و فِتن (روایات مربوط به پیشگویی‌ها) و روایات اسرائیلی (احادیث نقل شده از احبار و کتب یهود) از جمله روایات جعلی است.

وی ادامه داد: «خطرناک این است انسان به خرافات ایمان باور داشته باشد و خطرناک‌تر از آن این است که آثار عملی را بر این خرافات مرتب کند و از آن‌ها نتیجه بگیرد».

سید حسن گفت که جنگ‌ها و وبا و ویورس کرونا منجر به فروپاشی ایدئولوژی‌هایی خواهد شد و شرایط بعد از کرونا نشان می‌دهد که برخی در سراشیب انحطاط اخلاقی افتاده‌اند نمونه‌ این، اظهارات برخی از مقامات فرانسه بود که می‌گفتند برای تست واکسن و داروی کرونا، از آفریقایی‌ها استفاده کنیم.

او گفت که ما باید در این شرایط باید به تکالیف و مسئولیت خود عمل کنیم و انسانیت را فراموش نکنیم و به توصیه‌های گفته شده در مورد کرونا عمل کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر