۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۸۱۲۴
رحمانی‌فضلی در صحن علنی مجلس:
وزیر کشور گفت: طبق گزارش‌های واصله، روند ابتلای مردم به بیماری کرونا در بسیاری از استان‌ها رو به کاهش است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از دفاع‎ پرس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۳۰ بهمن ماه درباره بیماری کرونا اولین گزارش را در دولت ارائه داد و ما در روز یکم اسفند در وزارت کشور، ستاد مقابله با کرونا را تشکیل دادیم و دستورالعمل‌های لازم را ابلاغ کردیم و گزارشی را به رئیس‌جمهور ارائه دادیم.

وی افزود: وزارت کشور همه تصمیماتی را که در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته می‌شد، هماهنگی بین مسئولان ملی و استانی را در دستور کار قرار داد و همه به این مسئله واقف هستیم که در شرایط فعلی، همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی نسبت به این مسئله توجه و شناخت مکفی دارند و هماهنگی‌ها بسیار خوب است.

وزیر کشور با اشاره به طرح کاهش فاصله اجتماعی، گفت: با هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم در این راستا انجام شد که تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز تجمع جمعی از جمله این موارد است و ما هماهنگی‌های لازم را در این راستا انجام دادیم.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: همه مردم و مسئولان با هماهنگی و همکاری بسیار خوبی که داشتند، باعث شدند که ظرف این مدت شرایط مناسب‌تری را در کنترل بیماری کرونا داشته باشیم و لازم است از نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، وزارت بهداشت و درمان، شهرداری‌ها، فرمانداران و استانداران که اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند، تشکر کنم.

وی بیان کرد: حدود ۱۳۵۸ شهر داریم که در تمام این شهر‌ها اقدامات لازم از جمله ضدعفونی کردن معابر و همچنین رعایت نکات بهداشتی مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر کشور با بیان اینکه البته ما در کنار انجام وظایف خود برای مقابله با کرونا باید دیگر وظایف خود را هم مورد توجه قرار می‌دادیم، گفت: ما در حوزه امنیتی، اقتصادی و اجتماعی وظایفی داریم که این اقدامات را انجام دادیم و یکی دیگر از مسائلی که ما باید مورد توجه قرار می‌دادیم، رسیدگی به مباحث بحرانی مثل سیل بود و همچنین مباحثی در حوزه مرز‌ها وجود داشت که وزارت کشور اقدامات خود را در این راستا انجام داد.

رحمانی‌فضلی با اشاره به مرحله جدید فاصله‌گذاری هوشمند گفت: بر اساس این طرح، اصناف به سه دسته اصناف با ریسک پایین، اصناف با ریسک متوسط و اصناف با ریسک بالا تقسیم شده‌اند و مقرر شد که در ۲۳ فروردین ماه اصناف با ریسک پایین در همه استان‌ها به جز تهران آغاز به کار کنند و تهران هم از ۳۰ فروردین ماه آغاز می‌شود که ما پروتکل‌های لازم را به استانداران ابلاغ کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه روند ابتلای بیماران به کرونا در بسیاری از استان‌ها رو به کاهش است، افزود: بنده روز گذشته درباره وضعیت استان گیلان جویا شدم که طبق گزارش‌های واصله، آنان گفتند که در ایام عید، روزی ۲۰۰۰ تخت بستری داشتیم، اما در حال حاضر به ۴۰۰ مورد رسیده است و در بسیاری از استان‌های دیگر کشور هم رویه به همین صورت است.

وزیر کشور تأکید کرد: البته این مسئله به این معنا نیست که ما اعلام کنیم شرایط بسیار خوب است و فعالیت‌ها باید به صورت عادی انجام شود بلکه باید با هماهنگی و مشارکت یکدیگر، این روند مدیریت بیماری کرونا را ادامه دهیم تا طول عمر این بیماری و فوتی‌ها کاهش یابد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر