۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۸۱۱۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) مطرح کرد؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه بقیةالله از پزشکان و پرستاران داوطلب برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی ثبت نام کرده است، گفت: این بیمارستان تا کنون چندین گروه به مناطق مختلف اعزام کرده است؛ در چارچوب بسیج جامعه پزشکی هر استانی اعلام نیاز کند می‌توانیم تیم‌های تخصصی اعزام کنیم.
به گزارش پایداری ملی سردار دکتر «علیرضا جلالی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج)، با بیان اینکه در یک ماه گذشته تعدادی از گیاهان دارویی و تعدادی از دارو‌هایی که به تازگی وارد کشور شدند در مجموعه بیمارستان بقیةالله کارآزمایی بالینی شدند، اظهار داشت: برخی از این دار‌وها نتایج مثبتی داشت که یکی از آن دار‌وها به صورت اسپری است و این دارو نتایج مثبتی بر روی عملکرد ریه دارد.

وی با اشاره به اینکه این اسپری باعث بهبود ریه و اکسیژن رسانی خون بیماران کرونایی دارد، گفت: این اسپری مورد تأیید قرار گرفت و با سازمان غذا و دارو مکاتبه شد و مجوز تولید موقت آن را دریافت کردیم. این دارو روی خط تولید است؛ همچنین صد هزار اسپری در حال تولید است و موسسه برکت در این خصوص به ما کمک می‌کند تا تولید اول به صورت رایگان در اختیار مراکز مربوطه قرار گیرد.

سردار جلالی اضافه کرد: دو داروی دیگر که از دارو‌های گیاهی ما بودند، در مطالعات اولیه نتایج مثبتی داشتند؛ اما هنوز مطالعات ما در این خصوص کامل نشده است؛ همچنین دو دارو‌ی شیمیایی جدید وارد کشور شده که مورد مطالعه قرار گرفتند و هنوز نتیجه مطالعات قطعی نشده است، اما در همین سیر مطالعاتی، شواهد کلی نشان داده که نتیجه‌های مثبتی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) ادامه داد: در صدد این هستیم یکی از این داروها را در ایران بسازیم و تلاش خواهیم کرد که تا دو ماه آینده بتوانیم خروجی از این پروژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی دارو‌های گیاهی و شیمیایی بر بیماری کرونا تأثیرگذارند، گفت: متأسفانه تا به امروز هیچ‌گونه دارویی که صد در صد درمان‌کننده بیماری کرونا باشد نه در ایران و نه در سایر نقاط دنیا ساخته نشده است. همه دارو‌های موجود داروی کمکی برای بهبودی بوده است که خوشبختانه درصد تأثیرگذاری آن‌ها خوب بوده است.

سردار جلالی درباره آمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان بقیةالله (عج) گفت: در ۴۵ روز گذشته حدود ۱۳ هزار بیمار سرپایی مراجعه‌کننده به بیمارستان داشتیم که از این تعداد دو هزار و ۸۰۰ نفر بستری و از این تعداد هم دو هزار و ۶۵۰ نفر ترخیص شدند. هم اکنون نیز ۱۵۰ بیمار در بیمارستان بقیةالله (عج) بستری هستند و در چند روز گذشته تعداد بیماران کرونایی مراجعه‌کننده به این بیمارستان به شدت کاهش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) در خصوص اینکه آیا این آمادگی در بیمارستان وجود دارد که در صورت نیاز پزشکان و متخصصان به استان‌های دیگر اعزام شوند، گفت: بسیج جامعه پزشکی دانشگاه بقیةالله (عج) از پزشکان و پرستاران ثبت نام کرده است و تاکنون چندین گروه به جا‌های مختلف اعزام کرده است؛ در چارچوب بسیج جامعه پزشکی هر استانی اعلام نیاز کند می‌توانیم تیم‌های تخصصی اعزام کنیم.
منبع: دفاع پرس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر