۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۵۸۰۰۵
جهانگیری:
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت اگر نیاز باشد مجبور است باید نبایدهای جدی‌تری وضع کند، گفت: به هیچ وجه نمی‌توانیم در برابر سلامت مردم مسامحه کنیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری صبح امروز (دوشنبه) در جمع مدیران و متخصصان انستیتو پاستور با بیان اینکه انسجام خوبی برای مقابله با بیماری کرونا در کشور شکل گرفته است، اظهار کرد: این انسجام در کنار کار بزرگ و استثنایی است که جامعه پزشکی و درمانی کشور انجام دادند، که ما باید همیشه قدردان آنها باشیم، و همراهی مردم مؤثر واقع خواهد شد.

وی افزود: اگر مردم همراهی کنند و در خانه بمانند تا زنجیره انتقال ویروس قطع بشود، می‌توان با قطعیت گفت که در آینده نه چندان دور بر این ویروس مسلط بشویم. امروز دوستان ما در انستیتو پاستور کار می‌کنند تا بتوانند بعد از تسلط کامل بر این ویروس، کنترل‌های لازم را در جامعه انجام دهند.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: این موضوع تنها متعلق به ایران نیست، بلکه مسأله‌ای است که کل دنیا را در برگرفته است. امروز کشورهای صنعتی بیشترین گرفتاری‌ها را دارند. ما به دلیل همراهی مردم در بخش‌های مختلف هیچ مشکلی پیدا نکردیم. در تأمین نیازها و ضروریات مردم اقدامات خوبی انجام دادیم و فروشگاه‌های ما پر از مواد مورد نیاز مردم است.

جهانگیری تاکید کرد: دولت و ستاد مقابله با کرونا از روز ابتدای کار، مراکز مهم مذهبی و اجتماعات را تعطیل کرد. بخش‌های اصلی دولت امروز تعطیل است اما برخی قسمت‌ها نمی‌توانند تعطیل باشند.

وی افزود: امروز انستیتو پاستور نه تنها تعطیل نیست بلکه دوستان سه شیفت کار می‌کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دولت اگر نیاز باشد مجبور است بایدها و نبایدهای جدی‌تری وضع کند چون ما به هیچ وجه نمی‌توانیم در برابر سلامت مردم مسامحه کنیم. ما باید مطمئن شویم که به سلامت مردم آسیبی نمی‌رسد و هرجایی که لازم باشد، مجبوریم تصمیمات سختگیرانه‌تری را اتخاذ کنیم.

جهانگیری تاکید کرد: ممکن است با این تصمیمات سخت عده‌ای ناراحت بشوند و در فشار قرار بگیرند اما آنها هم باید بپذیرند که مردم برای نظام و کشور مهم هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر