۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۷۹۵۵
استاندار آذربایجان شرقی:
محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی گفت: از مردم استان می‌خواهیم که همچنان در خانه‌های خود بمانند تا جلوی انتشار ویروس کرونا گرفته شود.
به گزارش پایداری ملی، پورمحمدی در چهاردهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، از همراهی و همکاری همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها در اجرای مصوبات این ستاد قدردانی کرد و گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از دیروز در استان آغاز شده و به شکل خوبی در حال اجراست.

وی افزود: مردم همراهی خوبی در اجرای این طرح داشته‌اند و تلاش می‌کنیم با رفع ایرادها و نواقص طرح، به اهداف مورد نظر دست یابیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان ابراز رضایت کرد و گفت: کار اصلی بعد از اجرای این طرح است که باید پشتیبانی مناسب از مراکز بهداشتی و درمانی صورت گیرد.

وی افزود: سپاه و ارتش اقدامات خوبی برای ایجاد فضاهای درمانی و نقاهتگاه‌ها انجام داده‌اند و امیدواریم با کاهش موارد ابتلا به بیماری، نیازی به این فضاها نداشته باشیم.

رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا بر تقویت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی تأکید کرد و گفت: باید به صورت شفاف و صریح با مردم صحبت کنیم.

وی تأکید کرد: رسانه‌ها همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند، اما برخی اخبار غیرواقعی و شایعات نیز در فضای مجازی منتشر می‌شود که لازم است دستگاه‌های نظارتی و قضایی با توجه به شرایط حساس کنونی، با کسانی که قصد برهم زدن آرامش و امنیت جامعه را دارند برخورد کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان ارائه کرد و گفت: در حال حاضر روزانه از 120 نفر از افرادی که با علائم حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کنند تست کرونا گرفته می‌شود.

محمدحسین صومی افزود: شهرستان‌های سراب، شبستر، مرند، میانه، مراغه و تبریز بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در استان دارند.

در پایان اعضاء حاضر در جلسه نیز گزارشی از اقدامات انجام یافته ارائه کردند و به بحث و بررسی این بیماری پرداختند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر