۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۵۷۹۱۵
فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه نیروی زمینی سپاه در حوزه بهداشت و درمان به هرگونه نیاز و درخواست دستگاه‌های اجرایی پاسخ داده است، گفت: کمبودهای خود را برای توسعه بیمارستان‌های سیار در طول سالهای اخیر برطرف کرده‌ایم و تلاش کردیم تا کل نیازهای وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا داشتند را پاسخ دهیم.
به گزارش پایداری ملی، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه صبح امروز (پنجشنبه) در حاشیه رزمایش سراسری دفاع بیولوژیکی و عملیات پاکسازی محیطی سپاه در جمع خبرنگاران، گفت: برای مقابله با ویروس کرونا در دو بعد پاکسازی و درمان وارد شده‌ایم.

وی در همین راستا افزود: همه ظرفیت‌های بهداشت و درمان اعم از واحدهای جنگ نوین و واحدهای دیگری که تغییر کاربری دادند، برای پاکسازی محیط استفاده کردیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: برخی از تجهیزات و امکاناتی که نیاز بود با توجه به تجارب قبلی‌مان، برای مقابله با ویروس کرونا توسعه داده و آن را ساختیم و ۲۹ اسفند آن را رونمایی کردیم.

سردار پاکپور گفت: در بعد بهداشت و درمان هم با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در نیروی زمینی سپاه وجود دارد و امکانات و تجارب زیادی که در احداث بیمارستان‌های سیار دراختیار داریم و از ۱۱ سال پیش بر تجارب قبلی‌مان افزوده‌ایم و از آنها در مواقع بحرانی و مناطقی که  حوادث غیرمترقبه در آنها رخ داده است احداث کرده‌ایم، توانستیم امکانات بهداری و بیمارستان‌های سیار خود را به کار گرفته و از این توان ظرفیت و زیرساخت استفاده کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: کمبودهای خود را برای توسعه بیمارستان‌های سیار در طول سالهای اخیر برطرف کرده‌ایم و تلاش کردیم تا کل نیازهای وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا داشتند را پاسخ دهیم.

وی افزود: نیروی زمینی سپاه در حوزه بهداشت و درمان به هرگونه نیاز و درخواست دستگاه‌های اجرایی پاسخ داده است. 

سردار پاکپور درباره تأثیر تحریم‌های بین‌المللی، گفت: ما با تمام فشارها و وضعیتی که تحریم‌ها به وجود آورده است، نیاز مردم کشورمان را در حوزه بهداشت و درمان برطرف کرده‌ایم، این در حالی است که کشورهایی که ادعای داشتن تکنولوژی و علم بالایی دارند، در پذیرش بیماران مبتلا به کرونا مستأصل شده‌اند و حتی کمبود تخت داشته و بیمارانشان در راهروهای بیمارستان حضور دارند. 

سردار پاکپور گفت: امکانات درمانی که نیروی زمینی سپاه درنظر گرفته است، هنوز مورد استفاده قرار نگرفته و خیلی از این ظرفیت خالی است، اما این آمادگی را داریم که بتوانیم این واحدها را افزایش دهیم. 

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: متناسب با نیاز وزارت بهداشت، بیمارستان‌های سیار نیروی زمینی سپاه را توسعه و گسترش داده و  خواهیم داد، اما تاکنون بیمارستان‌های صحرایی را در قم، کاشان، گلستان، بابل، رشت، جنوب کشور، اهواز، کرمانشاه، آذربایجان غربی مستقر کرده‌ایم که آمادگی پذیرش بیماران را دارند و حتی برخی از آنها هم تعدادی از بیماران را پذیرش کرده‌اند.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر