۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۷۸۵۵
نخست‌وزیر پیشین قطر به شیوع کرونا در مناطق مختلف جهان اشاره کرد و از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس درخواست کرد، با کنار گذاشتن اختلافات بر سر یک میز برای اتخاذ راهبرد جمع شوند.
به گزارش پایداری ملی، «حمد بن جاسم» نخست‌وزیر پیشین قطر از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در خواست کرد با توجه به شیوع کرونا در سرتاسر جهان اختلافات را کنار بگذارند.

وی در توییتر خود نوشت: هیچ کسی نمی‌تواند زمانی را که می‌توان بر این بیماری همه‌گیر که کل جهان را دربرگرفته فائق آمد، مشخص کند. اما موضوع مشخص این است که عواقب و نتایج بهداشتی، سیاسی و اجتماعی این بیماری مسری برای تمام جهان زیاد است. مورخان وضعیت قبل و بعد از شیوع کرونا را به وضعیت قبل و بعد از یازده سپتامبر تشبیه می‌کنند.

وی در ادامه از سران کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس درخواست کرد که از عبرت‌ها پند بگیرند و مسؤولیت‌های خود را بشناسند تا از تبعات منفی این وضعیت بکاهند.

حمد بن جاسم خطاب به اعضای شورای همکاری خلیج فارس گفت: آیا زمان آن نرسیده که اختلافاتتان را کنار بگذارید؛ اختلافاتی که به همه خسارت وارد کرده است. آیا زمان آن نرسیده که بر سر یک میز برای اتخاذ راهبردها جهت کم کردن از تبعات این وضعیت بر ملت‌هایتان بنشینید؟

وی در پایان نوشت: نمی‌خواهم کسی فکر کند من قصد استفاده از این مناسبت دردناک جهت تقاضا برای لغو محاصره کشورم را دارم؛ ما سه سال در محاصره زندگی کردیم و توانستیم با ایستادکی ملت و سران قطر موانع را پشت سر بگذاریم ... می‌توانیم با همین اراده ادامه دهیم اما چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم بسیار بزرگتر است .. آیا در میان ما مرد راهنمایی نیست که به اصلاح وضعیت کنونی برای دوری از آنچه خطرناکتر است ، روی آورد؟


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر