۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۵۷۸۴۴
یک رسانه آمریکایی می‌گوید جامعه اطلاعاتی این کشور اواسط دی ماه به ترامپ درباره خطرات شیوع کرونا هشدار داد اما او قانع نشد و ترجیح داد مسئله را کم اهمیت جلوه دهد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، واشنگتن پست در مطلبی به آگاهی دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا از بحران کرونا و نادیده انگاشتن این تهدید خبر داد.

به گفته این رسانه آمریکایی، در ماه‌های ژانویه و فوریه، جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره خطر شیوع این بیماری هشدار داده بود حال آنکه کاخ سفید ترجیح داد این تهدید را کوچک بشمارد و در مواجهه با آن تعلل به خرج دهد.

مقام‌های مرتبط با نهادهای جاسوسی آمریکا به واشنگتن پست گفته‌اند این گزارش ها تاریخ دقیق شیوع بیماری در آمریکا را مشخص نمی‌کند اما بر ضرورت اتخاذ راه‌های پیشگیری از آن، تاکید می‌کند.

البته در این گزارش هم به شیوه متداول آمریکایی‌ها، این اتهام به چین نسبت داده می‌شود که در ابتدا ویروس را جدی نگرفته است- مسئله‌ای که از سوی دولت پکن رد می‌شود.

به گفته یک مقام آگاه، سازمان‌های اطلاعاتی از ماه ژانویه (اواسط دی ماه) درباره شیوع این بیماری هشدار دادند و بسیاری از افراد در دولت آمریکا انتظار چنین چیزی را داشتند حال آنکه نتوانستند ترامپ را قانع کنند که اقدامی در این زمینه انجام دهد.

گفتنی است ترامپ که اکنون کرونا را دشمن نامرئی لقب داده است، در ابتدا مدعی بود همه چیز تحت کنترل است و خطری آمریکایی‌ها را تهدید نمی‌کند.

شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در آمریکا به ۱۹ هزار و ۶۲۴ نفر رسیده است و در این میان، ۲۵۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

گفتنی است ویروس کرونا که برای اولین بار در شهر ووهان چین مشاهده شد، درحال حاضر به بسیاری از کشورهای جهان کشیده شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر